مشهد؛

شهدا عناصر فرهنگی هویت بخش جامعه هستند

شهیدان و رزمندگان و ایثارگران بالاترین نمونه ایثار را به نمایش گذاشتند و باید برای غلبه بر بحران های اجتماعی و هویتی به عناصر فرهنگی هویت بخشی همچون شهیدان تکیه کنیم.

شهدا عناصر فرهنگی هویت بخش جامعه هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در مراسم یادواره شهید شاخص کشوری دانش آموز شهید احمد نظیف در سبزوار گفت: در دهه نخست انقلاب، احیای ارزش ها و باورهای دینی و انقلابی و اعتقادی در دستور کار بود و ایثار و شهادت و جهاد و از خودگذشتگی شاکله اصلی تفکرات مردم بود اما در دهه دوم استکبار جهانی با پیگیری موضوع استکبار جهانی تلاش کرد به این ارزشها ضربه بزند و در دهه سوم برای عمق دادن به ارزشهای دینی و انقلابی به سمت احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی حرکت کردیم و در دهه چهارم هم باید به دنبال این باشیم که این ارزش های مبتنی بر اعتقاد و دین تا چه اندازه در جامعه ما محقق شده است.
وی با تاکید بر این که جامعه باید برای مردم خود هویت آفرینی کند، افزود: هویت یک جامعه عناصر تاریخ، فرهنگ و اعتقادات آن وابسته است و جامعه ایران از این منظر دارای اعتقادات و فرهنگ تاریخی و ملی است که هویت این جامعه را تشکیل می دهند‌.
حسینی گفت: قرآن مجید بزرگترین منبع هویت بخشی اعتقادی و دینی جامعه ماست و سه معیار این کتاب آسمانی برای برتری انسان ها علم، تقوا و جهاد است.
وی افزود: در بعد ملی  نیزانقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس بزرگ ترین و مهم ترین و درخشان ترین عناصر هویت بخش ما هستند که قهرمانان این دو حادثه بزرگ شهیدان هستند ، شهدایی که با تقوا و علم به جهاد پرداختند و خون خود را در دفاع از دین و وطن و امام خود فدا کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: شهیدان و رزمندگان و ایثارگران بالاترین نمونه ایثار را به نمایش گذاشتند و ما باید برای غلبه بر بحران های اجتماعی و هویتی به عناصر فرهنگی هویت بخشی همچون شهیدان تکیه کنیم و باید اذعان کنیم در جامعه امروز، ما به دنبال کردن فضائل و سیره شهدا بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.
حسینی افزود: برای زنده نگه داشتن یاد شهدا، حضور خانواده های شهیدان، ایثارگران و همرزمان شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز که هنوز در قید حیات هستند ارزشمندترین منبع تاریخی  است که باید از این فرصت برای سالم سازی جامعه و هویت بخشی استفاده کنیم تا در نهایت بتوانیم انسان های تمام ساحتی تربیت کرده و به سمت حیات طیبه گام برداریم.
وی با اشاره به طراحی کلید واژه قنات در آموزش و پرورش خراسان رضوی که در راستای توسعه اقدامات دینی و قرآنی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت طراحی شد گفت: اعزام بیش از ۳۰ هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور در دذ یک سال، برگزاری یادواره شهدا در مدارس،‌ اجرای طرح هایی مانند شهید پژوهی و تولید و ارائه بیش از ۶۰ هزار اثر از سوی دانش آموزان، ایجاد ۴۵ مرکز شاهد پژوهی در استان و کلید زدن طرح های راوی معلم، راوی دانش آموز از جمله این برنامه ها بوده است که در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی شد.
انتهای پیام// م.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.