تا پایان برنامه ششم توسعه؛

5 درصد انرژی کشور از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود

عضو کمیسون انرژِی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تا پایان برنامه ششم توسعه مکلف شده که ۵ درصد انرژی کشور را از این محل انرژی تجدید پذیر تولید نماید.

علی گل مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه به کارگیری انرژی‌های نو امری ضروری است، اظهار داشت: ساخت و به کارگیری انرژی‌های نو و تجدید پذیر از جمله مولفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است چرا که به سبب منابع نامحدود موجود در کشور کمترین آسیب و خسارت به محیط زیست وارد نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه بستر مناسبی برای تولید انرژی‌های نو در کشور فراهم است، افزود: استفاده مناسب از این ظرفیت ها موجب می‌شود تا استفاده از ذخایر نفتی و گازی به مرور کاسته شود، از این رو این امر در کمیسیون انرژی مجلس دهم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

گل مرادی ادامه داد: با وجود آنکه تاسیس و ایجاد زیر ساخت‌های انرژی‌های نو ، هزینه بر است از این رو حضور بخش خصوصی امری ضروری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیا به سمت و سوی انرژی‌های نو در حرکت است، عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های انرژی نو در دنیا و شرایط منحصر به فرد در کشور ما در این زمینه باید گفت که نسبت به سایر کشور‌ها کمتر از ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر استفاده کرده ایم.

وی در ادامه افزود: با وجود آنکه در نقاط گسترده سطح کشور به سبب وجود زیر ساخت‌های لازم محدودیت خاصی وجود ندارد لذا به سبب محدودیت مالی دولت این امر از طریق بخش خصوصی امکان پذیر است.

گل مرادی با اشاره به امتیاز ویژه دولت برای حضور بخش خصوصی در این زمینه بیان کرد: دولت متعهد شده که طی ۲۰ سال انرژی تولیدی حاصل از این بخش را خرید تضمینی نماید.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به برنامه ششم توسعه در زمینه انرژی‌ها نو بیان کرد: دولت تا پایان برنامه ششم توسعه مکلف شده که ۵ درصد انرژی کشور را از این محل تولید نماید، که با این وجود به تدریج از سوخت‌های فسیلی و انرژی فعلی فاصله می‌گیریم.

به گفته وی با توسعه انرژی تجدید پذیر می‌توان از خام فروشی جلوگیری کرد که این امر به سبب ایجاد ارزش افزوده به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار