عقاب‌های خاکستری آمریکا به کره جنوبی می‌روند

یک منبع نظامی از استقرار پهپادهای آمریکایی موسوم به «عقاب خاکستری» در کره جنوبی خبر داد.

عقاب‌های خاکستری آمریکا برای مقابله با پیونگ‌یانگ در کره جنوبی مستقر می‌شوند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آمریکا قصد دارد برای مقابله با تهدیدات کره شمالی پهپادهای موسوم به «عقاب خاکستری» (Gray Eagle) را در پایگاه نظامی خود در شهر «گانسان» کره جنوبی مستقر کند.

یک مقام نظامی در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد: "ارتش آمریکا قصد دارد یک اسکادران از پهپادهای بدون سرنشین «عقاب خاکستری» را به یکی از یگان‌های این کشور در گانسان (274 کیلومتری جنوب سئول) اعزام کند."

این منبع آگاه همچنین خاطرنشان کرد رایزنی‌ها برای استقرار این پهپادها در حال انجام است اما هنوز برنامه زمانی مشخصی برای آن تعیین نشده است.

پهپاد عقاب خاکستری یک مدل پیشرفته از سامانه‌های هوایی هدایت‌پذیر است که تا 25 ساعت می‌تواند به طور مداوم در هوا پرواز کند. همچنین سرعت آن به 309 کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند تا شعاع 8840 متری به انجام عملیات بپردازد. همچنین این پهپاد قابلیت حمل محموله‌های مختلفی از جمله 4 موشک هوا به زمین «هل‌فایر» و 4 بمب «GBU-44/B Viper Strike» را دارد.

کره شمالی هفته گذشته در واکنش به رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا اقدام به شلیک همزمان 4 موشک به سمت دریای ژاپن کرد. همین مسئله باعث شد آمریکا روند استقرار سپر موشکی خود موسوم به تاد را در خاک کره جنوبی آغاز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار