در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید محصولات ارگانیک مغفول ماند/ خرید تضمینی راهکار افزایش تولید ارگانیک نیست

عضو هئیت رئیسه ارگانیک ایران گفت: با وجود آنکه در برنامه پنجم توسعه مقرر شد که ۲۵ درصد اراضی کشور به تولید محصولات ارگانیک اختصاص یابد، اما این امر محقق نشد.

آزاد عمرانی عضو هئیت رئیسه ارگانیک ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ناکامی تولید محصولات ارگانیک در برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: در ابتدای برنامه ششم توسعه توسعه کشت محصولات ارگانیک مغفول مانده بود که با تلاش کمیسیون کشاورزی این تکلیف بر عهده دولت نهاده شد.

وی افزود: با وجود پیگیری‌های نمایندگان مجلس در خصوص توسعه تولید محصولات ارگانیک موظف شد که دولت برنامه‌ای در این جهت ارائه دهد.

عمرانی ادامه داد: با وجود آنکه در برنامه پنجم توسعه مقرر شده بود که ۲۵ درصد اراضی کشور به کشت محصولات ارگانیک اختصاص یابد، اما آن چنان که باید و شاید این هدف تحقق نیافت.

عضو هئیت رئیسه ارگانیک با اشاره به اینکه لزوم ضرورت توسعه تولید محصولات ارگانیک بیان کرد: مجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی و محیط زیست و غذا و دارو باید برنامه منسجمی در این بجه ارائه دهند چرا که تولید این محصول نقش بسزایی در کاهش بیماری‌ها دارد.

وی در ادامه افزود: توسعه محصولات کشاورزی ارگانیک به صورت جد از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی باید مورد توجه قرار گیرد، اما تا کنون دستورالعمل خاصی در بودجه کشور منعکس نشده است.

عمرانی با اشاره به تاثیر خریدتضمینی محصولات ارگانیک در توسعه این تولیدات عنوان کرد: با وجود آنکه خرید تضمینی راحت‌ترین و شفاف‌ترین راه حل است، لذا دولت با به کارگیری ساز و کارهای مناسب و فرهنگ سازی باید تقاضا برای خرید محصولات ارگانیک را بالا برد تا با مشکلی در فروش محصولات ارگانیک روبرو نشویم.

عضو هئیت رئیسه ارگانیک تصریح کرد: دولت با تخصیص یارانه برای خرید محصولات ارگانیک علاوه بر کاهش هزینه‌های درمانی می‌تواند همانند محرکه‌ای برای افزایش سطح زیر کشت محصول از سوی تولیدکنندگان همراه باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار