معرفی شهر نوروزی؛

رفسنجان؛ نگین کرمان + تصاوير

شهرستان رفسنجان، در شمال غرب کرمان قرار دارد و از لحاظ ارتباطی شهری در سر راه دو کرمان و یزد است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرستان رفسنجان، از شهرستان‌های استان کرمان است که در 110 کیلومتری شهر کرمان قرار دارد. رفسنجان از شمال به زرند، از غرب به شهربابک، از جنوب غربی به سیرجان، از جنوب به بردسیر و از شرق به کرمان محدود می‌شود.

این شهرستان در شمال غرب کرمان قرار دارد و از لحاظ ارتباطی شهری در سر راه دو شهر کرمان و یزد است. رفسنجان بزرگ‌ترین تولیدکننده پسته در جهان است و صادرات پسته، سهم بزرگی از صادرات غیرنفتی کشور را شامل می شود. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان است.

رفسنجان؛ نگین کرمان + تصاوير


قلعه‌ها، کاروانسراها، کوشک ها، بازارها، برج‌ها، عمارت‌ها، معبدها، امامزاده‌ها، تپه‌های باستانی، آسیاب‌ها، حمام‌ها، قیصریه رفسنجان، آب انبارها، یخدان‌ها، کاروانسرای کبوتر انه رفسنجان، خانه بازار و آب انبار حاج‌آقاعلی، بادگیر معین، معبد آناهیتا، غار طوطیان و قلعه جنت‌آباد  در نوق از جمله جاذبه های تاریخی این شهر کویری است.

همچنین بزرگترین جنگل مصنوعی جهان در رفسنجان قرار دارد. بیشترین باغ‌های پسته این شهر در منطقه نوق قرار دارد.

وجود چند امامزاده در رفسنجان، از دیدنی‌های مذهبی این شهر است. امامزاده رضا که در جنوب غربی رفسنجان و ابتدای جاده یزد قرار دارد. امامزاده بی‌بی گوهر در روستای داوران، امامزاده سید جلال الدین اشرف در روستای شمس‌آباد نوق، امامزاده بی بی حیات در روستای خنامان، سید حسین دارابی در راویز، امامزاده بی بی مریم و امامزاده بی بی زینب از آن جمله است.

رفسنجان؛ نگین کرمان + تصاوير


آب و هوای شهر رفسنجان، نیمه کویری است. این شهر تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد.

موزه ریاست جمهوری یکی دیگر از دیدنی های این شهر است. در این موزه اشیایی از ایران قدیم و معاصر، دوران سازندگی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است. همچنین برای شناخت شهر رفسنجان اشیایی در این موزه موجود است.

رفسنجان؛ نگین کرمان + تصاوير

از طرفی هدایای رسمی و غیر رسمی به آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی و مجلس از جمله اشیای دیدنی این موزه است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار