دیدبان حقوق بشر: حملات هوایی بی‌امان سعودی‌ها، یمن را به سوی یک فاجعه شدید انسانی سوق داده است

مدیر ارتباطات و خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیدبان حقوق بشر، حملات وحشیانه سعودی‌ها به یمن را نقض صریح قوانین جنگ توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید حملات هوایی بی‌امان عربستان سعودی، یمن را به‌سوی «یک فاجعۀ شدید انسانی» سوق داده است.

احمد بن شمسی، مدیر ارتباطات و خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیدبان حقوق بشر، در مصاحبه با شبکۀ خبری راشاتودی مطرح کرد.

وی تأکید کرد: «بیش از 3 میلیون نفر در یمن آواره شده‌اند و بیش از 80 درصد از مردم این کشور نیز به یکی از اشکال کمک‌های بشردوستانه متکی هستند. یمن در حال حاضر بالاترین میزان سوءتغذیۀ کودکان را در جهان به خود اختصاص داده است و طبق برآوردها، از هر 5 نفر یکی از کمبود شدید مواد غذایی رنج می‌برد.»

بن شمسی در ادامه با اشاره به اینکه کشتار غیرنظامیان نقض صریح قوانین جنگ به شمار می‌رود، گفت وضعیت انسانی در یمن «به‌طور فزاینده‌ای» ناپایدار می‌شود.

وی افزود: «ما توانستیم 61 حملۀ هوایی غیرقانونی را مستند کنیم که ائتلاف (تحت رهبری عربستان) آن‌ها را اجرا کرده بود، برخی از این حملات حتی می‌تواند معادل جنایت جنگی باشد که به کشتار حدود 900 غیرنظامی منجر شده و مناطق غیرنظامی از جمله بازارها، مدارس، بیمارستان‌ها و منازل شخصی را هدف قرار داده‌اند.»

بن شمسی همچنین از انگلیس، آمریکا و فرانسه خواست از فروش سلاح به ریاض دست بردارند تا عربستان حملات هوایی خود را به یمن کاهش دهد.

حمله‌های ائتلاف سعودی به یمن از فروردین 1394 و با هدف حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و همچنین تضعیف جنبش مردمی انصار الله آغاز شده است. در این حمله‌ها تاکنون بیش از 12 هزار نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار