عسکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتخاب ترامپ بدترین اتفاق سال بود

سال 95 هنرمندان زیادی را از ما گرفت، همین چند وقت پیش احمد عزیزی به رحمت خدا رفت.

حامد عسکری، شاعر و ترانه سرا در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به مهمترین واقعه سال 95 گفت: امسال اتفاقات بزرگ زیادی افتاد سال 95 را دوست نداشتم چون سال تلخی بود. این سال هنرمندان زیادی را از ما گرفت، احمد عزیزی به رحمت خدا رفت.
 
وی ادامه داد: عباس کیارستمی و هنرمندان زیادی که داشتیم و الان در بین ما نیستند. اکثرا متاسفانه جوان بودند و مرگشان مرگ ناغافلی بود. این اتفاق میان دوستان من هم افتاد یعنی دو سه تا از دوستان جوانم را از دست دادم و سال سال تلخی بود.
 
عسکری تصریح کرد: در جهان هم اتفاقات بدی به وجود آمد. یکی اش همین انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور امریکا بود. البته اتفاق بد یا خوب نمی توان گفت. به هرحال افراد زیادی آواره فرودگاه ها شدند و یک احمق وقتی کار دستش بیفتد بهتر از این نخواهد شد.

وی افزود: در عالم ادبیات کتاب من در سال 95 چاپ شد. کتاب ترانه هایم منتشر شد و اتفاق شیرینی بود و خودم در بحث کاری فضاهای جدیدی را تجربه کردم و نویسندگی تلویزیون و اجرا را تجربه کردم، تجربه بدی نبود. چیزی که خیلی سال 95 را خاص کرد و بر تلخی آن افزود ماجرای پلاسکو بود خیلی دردناک بود. اصلا نمی شود به راحتی از آن عبور کرد.

این شاعر با اشاره به آرزوی خود برای سال 96 اظهار داشت: نمی توانم آرمانگرا فکر کنم. نمی توانم آرزو کنم کسی نمیرد چون مرگ یک اتفاق واقعی و حقیقی است ولی از خدا می خواهم همه عاقبت به خیر باشند و خداوند به همه مان صبر و آرامش و بردباری عطا کند. سال جدیدی که دارد می آید سالی سرشار از حال خوب و آرامش باشد.

عسکری ادامه داد: از بین سین های سفره هفت سین سیب را بیشتر دوست دارم. سیب هم تداعی کننده آن مسئله ای است که پدر ما حضرت آدم (ع) به وسوسه شیطان چید و زمینی شد آمد امتحان بدهد و به آسمان برگردد.از طرف دیگر سیب نماد شیرینی زیبایی و تازگی زندگی برایم است.
 
وی با اشاره به کارهای خود در سال 95 بیان کرد: هم اکنون دارم یک دفتر نثر می نویسم. امیدوارم این آثارم در سال 96 به سرانجام برسد و این سال، سال خانه خریدنم باشد.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار