گفتگوهای ورزشی با هنرمندان،

مجید اخشابی: به نصیحت پدربزرگم در مورد فوتبال عمل کردم/ مردم فقط پای تلویزیون فوتبالی نباشند

هنرمند کشورمان گفت: افتخارات در ورزش حرفه ایی و قهرمانی باید همه اقشار جامعه را به سمت ورزش و تحرک سوق دهند.

مجید اخشابی: به نصیحت پدربزرگم در مورد فوتبال عمل کردم/ مردم فقط پای تلویزیون فوتبالی نباشندمجید اخشابی هنرمند کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد ورزشکاران در سال 95 و تاثیرات این موضوع بر جامعه افزود: افتخارات بسیاری را در ورزش کشور کسب کرده ایم و فکر می کنم این نتایج درخشان ثمره اش باید در بیشتر شدن زمان فعالیت های بدنی مردم ایران دیده شود و این امر جز توجه کافی به ورزش همگانی محقق نمی شود.       
                                                  
درباره عملکرد کلی ورزش ایران در سال 95 چه نظری دارید؟

با وجود تمام تلاش ها و اتفاقاتی که در حوزه ورزش انجام شد و این امر منجر به افزایش نشاط و تهییج عمومی گردید اما این مسائل بیشتر جنبه ظاهری داشته و ما وقتی در امر ورزش موفق هستیم که فرهنگ و عادت ورزش کردن به خوبی بین تمام مردم ایران رواج یابد. مسئولان حوزه ورزش باید به سمتی بروند که زندگی تمام افراد جامعه به نوعی با این مقوله گره بخورد. به نظر می رسد تا حدی در امر استعدادیابی و ورزش کردن جامعه ایرانی کم کاری صورت گرفته است.

با این وجود به نظر می رسد ورزش کردن برای شما اهمیت بیشتری دارد تا این که صرفا یک ببینده و علاقه مند به رشته های ورزشی باشید.

دقیقا به همین صورت است. شنا، پیاده روی و تا حدی کوهنوردی را انجام می دهم و به طبیعت گردی علاقه زیادی دارم. به نظر من هرچند موفقیت تیم های ورزشی کشورمان در مسابقات بین المللی شادی آفرین و لذت بخش است اما این امر تنها چند ساعت دوام دارد. اهمیت درخشش جوانان ایرانی در عرصه بین المللی ورزش زمانی بالا می رود که مردم ما از این نعمت برای افزایش سلامتی استفاده کنند. این که صرفا ما بیننده برنامه یا مسابقه ورزشی باشیم، سود چندانی ندارد. مشکل اصلی این جا است که در کشور ما روی فرهنگ ورزش کردن کمتر کار می شود یا شاید هم من خیلی کم سراغ دارم که امکانات ورزشی ایده آلی برای افزایش سلامت عمومی ایجاد شود. به هر حال امیدوارم مسئولان در برنامه سلامت همگانی، نگاه جدی تری به ورزش داشته باشند.

به فوتبال علاقه ای دارید؟

پدربزرگ من همیشه نصیحت می کرد به جای این که 2 ساعت از وقت خود را مقابل تلویزیون برای دیدن مسابقه فوتبال بگذرانید، به کوچه بروید و فوتبال بازی کنید. ترجیح می دهم وقتی که قرار است برای تماشای فوتبال بگذرانم را ورزش کنم. 

حرف پایانی.....

منکر ارزش افتخار آفرینی ورزشکاران ایرانی در میادین معتبر جهانی نمی شوم اما اگر موشکافانه به بحث ورزش نگاه کنیم، می بینیم این افتخارات باید منجر به تحریک مردم ایران برای روی آوردن به تحرک شود.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار