معاون وزیر خارجه ازبکستان اعلام کرد؛

دعوت ازبکستان از سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری این کشور

معاون وزیر خارجه ازبکستان از عزم این کشور برای رفع موانع گسترش روابط با ایران خبر داد.

دعوت ازبکستان از سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری این کشوربه گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رایزنی های سیاسی ایران و ازبکستان با حضور معاونان وزرای امور خارجه دو کشور در تاشکند برگزار شد.

 در این نشست که پس از هفت سال وقفه برگزار شد، دو طرف ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف سیاسی، تجاری، حمل و نقل، توریسم، سرمایه گذاری و... در خصوص همکاریهای منطقه ای و بین المللی نیز با هم به تبادل نظر پرداختند.

ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان در این نشست ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بسط روابط دوجانبه در حوزه های مورد علاقه طرفین، تاکید کرد که ایران برای اتصال ازبکستان به آبهای بین المللی و تسهیل در امر حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی این کشور اهتمام دارد و هرگونه پیشنهاد از سوی ازبکستان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در بندر چابهار و خطوط ریلی منتهی به این بندر گفت که این سرمایه گذاریها برای دستیابی هر چه بیشتر کشورهای آسیای میانه از جمله ازبکستان به آبهای آزاد صورت گرفته که با تکمیل این پروژه ها، مسیر دسترسی ازبکستان به آبهای آزاد کوتاهتر شده و همکاریهای ریلی دو طرف تقویت خواهد شد.

وهاب اف معاون وزیر خارجه ازبکستان نیز در این دیدار اظهار داشت: رئیس جمهور جدید ازبکستان نیز بر اهمیت توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد و دستور داده تا زمینه های گسترش روابط دو کشور بویژه در حوزه های اقتصادی فراهم شود.

وی از عزم این کشور برای رفع موانع گسترش روابط دو کشور خبر داد و گفت که مسیر جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی ما به آبهای آزاد بین المللی حائز اهمیت است و سرمایه گذاری در بندر چابهار و گسترش خطوط ریلی مربوطه منافع هر دو کشور را تامین خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه ازبکستان در ادامه گفت که به نهادهای ذیربط ازبکستان دستور داده شده تا موانع توسعه روابط بویژه در بخش تجارت را بررسی و راهکارهای لازم ارائه کنند زیرا ازبکستان آمادگی دارد تا در زمینه های اقتصادی، تجاری و گردشگری با ایران همکاری کند.

وی از سرمایه گذاران ایرانی نیز دعوت کرد تا در ازبکستان بویژه در مناطق آزاد تجاری این کشور با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده سرمایه گذاری کنند.

در این دیدار طرفین ضمن تبادل نظر در خصوص برنامه سفر متقابل مقامات عالیرتبه دو کشور در سال جدید با هدف توسعه روابط دوجانبه، توافق کردند تا دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار