کرمان؛

مرمت ساختمان کنسولگری انگلیس در کرمان

ساختمان معروف به کنسولگری انگلیس پس از ثبت ملی در ردیف بودجه ای از منابع وزارت نفت برای مرمت و بازسازی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سالاری نسب ,مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه عملیات مرمتی این بنا تا خرداد۹۶ به پایان می رسد افزود: کنسولگری انگلیس پس از به پایان رسیدن پروژه مرمتی به موزه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت وجود موزه برای نمایش و حفظ آثار شرکت نفت خاطر نشان کرد: تجهیزات تاریخی سوخت رسانی و گرمایشی، انواع دستگاه های پمپ بنزین، خودروها و اسناد و مستندات تاریخی شرکت ملی پخش فرآوره های نفتی منطقه کرمان از بخش های موزه کنسولگری انگلیس کرمان خواهد بود.

سالاری نسب بر حفظ و صیانت از سرمایه های تاریخی وزارت نفت تاکید کرد و یادآورشد: ساختمان معروف به کنسولگری انگلیس از املاک دولتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است و توسط تیم های نظارتی وزارت نفت و مشاورین میراث فرهنگی به صورت مکرر کنترل بررسی می شود.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به عنوان متولی آثار تاریخی و باستانی هیچ زمان برای ثبت و پیگیری امور مربوط به ساختمان معروف به کنسولگری انگلیس ورود نکرده و تلاشی در ثبت ملی، تامین بودجه و مرمت این بنا نداشته است.

گفتنی استبنای معروف به کنسولگری انگلیس هم اکنون در مجموعه خانه های سازمانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان قرار دارد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار