به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی؛

پایگاه نقد شعر در سال 96 راه‌اندازی می‌شود

شاعرانی که تمایل دارند آثارشان نقد شود؛ شعرشان را در سامانه نقد شعر به اشتراک بگذارند.

پایگاه نقد شعر در سال 96 راه‌اندازی می‌شود
مهدی قزلی، مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های سال 96 بنیاد شعر و ادبیات داستانی گفت: در سال 96 قرار است پایگاه نقد شعر افتتاح شود. شاعرانی که تمایل دارند آثارشان نقد شود؛ شعرشان را در این سامانه به اشتراک بگذارند. یکی از منتقدین کار نقد شعر را انجام می دهد. به این دلیل این پایگاه را راه‌اندازی می کنیم که چیزی به عنوان نقد شعر نداریم. آنچه هم اکنون انجام می شود، درگیری و دعوا یا خوشامد است.  

وی افزود: در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت ماه سال 96 قرار است، اختتامیه جشنواره انجمن های ادبی برگزار شود. هم اکنون بیش از 130 انجمن در این جشنواره ثبت نام کردند و برنامه های خود را ارائه دادند. برخی از انجمن‌ها نیز هم اکنون مراحل ثبت نام در جشنواره انجمن‌های ادبی را می گذرانند. برآورد می شود تعداد انجمن هایی که در این جشنواره ادبی ثبت نام کرده اند، از مرز 150 انجمن ادبی بگذرد.
 
گفتنی است؛ فراخوان جشنواره انجمن های ادبی در آذر ماه سال 95 منتشر شد. این جشنواره برنامه‌های انجمن‌ها، تشکل‌ها و مجامع ادبی فعال در سرتاسر کشور، برای اجرا در سال 1396 را جمع‌آوری کرده، بهترین طرح‌ها و ایده‌ها را انتخاب می‌کند تا از اجرای آن‌ها حمایت کند. از اهداف برگزاری این جشنواره، کشف مسائل و مشکلات انجمن‌های ادبی سراسر کشور و کمک به حل و فصل این موانع است.

حوزه فعالیت انجمن‌هایی که در جشنواره انجمن‌های ادبی رقابت می‌کنند، باید به طور کلی ادبیات خلاق، شامل شعر، داستان و مستندنگاری باشد. در این جشنواره سعی بنیاد شعر و ادبیات داستانی  بر آن است که بستری فراهم شود تا انجمن‌ها یکدیگر را بشناسند؛ ضمن اینکه با حمایت از ایده‌های برتر، این ایده‌ها به انجمن‌های دیگر نیز معرفی می‌شود.
 
اختتامیه این جشنواره قرار بود در اوایل اسفند ماه سال جای برگزار شود که برگزاری آن به دلیل تداخل با برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی شعر فجر به سال 96 موکول شد.
 
 
انتهای پیام/
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.