قرارگیری ماهواره «ناهید یک» در نوبت پرتاب/ پیام امیرکبیر نیز امسال پرتاب می‌شود

معاون سازمان فضایی کشور با اشاره به اتمام ساخت چند پروژه ماهواره‌ای کلیدی ایران، از قرارگیری ماهواره ناهید یک در نوبت پرتاب طی سال ۹۶ خبر داد.

همایون صدر معاون سازمان فضایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهداف این سازمان مبنی بر اجرای سیاست های شورای عالی فضایی کشور، بیان کرد: با توجه به آماده سازی بستر های لازم، شرایط و امکانات مورد نیاز برای اجرای بالغ بر سه پروژه ماهواره ای کلیدی در دانشگاه های صنعتی کشورمان فراهم شد که به همین منظور، مجموعا ساخت ماهواره های «دوستی» به دانشگاه شریف، «پیام» به دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ساخت ماهواره «فجر» به دانشگاه علم و صنعت محول شد. 

وی با اشاره به اتمام ساخت پروژه ناهید یک گفت: ناهید یک در واقع ماهواره ای مخابراتی است که با موفقیت مهندسان و نخبگان کشورمان مراحل ساخت آن به پایان رسیده و هم اکنون طبق آخرین اطلاعات، امسال در نوبت پرتاپ قرار گرفته است.

معاون سازمان فضایی کشور همچنین تصریح کرد: علاوه بر ناهید یک ماهواره پیام امیرکبیر نیز طی امسال از سوی ارگان مربوطه پرتاب می‌شود و علاوه بر آن ماهواره دوستی نیز هم اکنون آمادگی پرتاب را دارد، البته تولیت و نظارت پرتاب ماهواره ها کاملا خارج از حیطه اختیارات سازمان فضایی بوده و مسئولیت این اقدام مهم بر عهده سازمان یا ارگان ذیربط دیگری است که نسبت به نحوه و ضوابط پرتاب ماهواره ها سیاست، دقت و نظارت و رصد خاص و کاملا جدی دارد. 

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه ماهواره نوید نیز یکی دیگر از مهمترین پروژه های سازمان فضایی به شمار می‌آید، تصریح کرد: پروژه دیگر ماهواره ناهید با کمک پژوهشگاه فضایی و توسط دانشگاه امیرکبیر نیز در حال انجام است که در صورت نیاز اخبار تکمیلی آن پس از اتمام پروژه ساخت ارائه می شود.   

صدر یادآور شد: البته قول پرتاب ماهواره دوستی را نیز از سازمان مربوطه ناظر گرفته ایم تا در صورت امکان به زودی پرتاپ آن صورت گیرد و علاوه بر آن در صورت اهتمام آن سازمان، ماهواره پیام نیز امسال پرتاپ می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار