بجنورد؛

بهره مندی زنان سرپرست خانوار از تسهیلات اشتغال

امسال 10 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار کمیته امداد از تسهیلات اشتغال بهره مند شدند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ محمد علی اکبریانی قائم مقام کمیته امداد استان با اشاره به سیاست های کمیته امداد در خودکفایی مددجویان،گفت: امسال بیش از 26 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان اعطا شد که درصد قابل توجهی از این رقم صرف اشتغال بانوان شد.

وی بر لزوم توجه به توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و افزود: دو سوم مددجویان این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده اند، لذا توجه به توانمند سازی این افراد در راس برنامه های این نهاد قرار دارد.

اکبریانی به 32 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد اشاره و اظهار کرد : تعداد قابل توجهی از این افراد به دلیل فوت سرپرست، وبخشی هم به دلیل طلاق وبد سرپرسشتی تحت پوشش این نهاد قرار گرفته اند.

قائم مقام کمیته امداد استان گفت : این افراد در قالب سه گروه دارای علاقه مند و متخصص در حوزه اشتغال ،فاقد تخصص وهمچنین غیر علاقه مند به اشتغال تقسیم شده اند که طبق آن خدمات ارائه می شود.

وی گفت : پس از ارئه آموزش ها ومشاوره های لازم به این افراد وام های کاملا قرض الحسنه با هدف ایجاد یک شغل پایدار به آنان پرداخت می شود.

اکبریانی با اشاره به برنامه های جهانی در راه اندازی یک شغل،گفت: میزان سرمایه کافی برای راه اندازی یک شغل در جهان بیش از 200 میلیون تومان است، در حالی که مددجویان کمیته امداد با حداکثر 15میلیون تومان علاوه بر اشتغال زایی برای خود برای چندین خانواده دیگر را هم اشتغال زایی می کنند.

وی تصریح کرد : هم اکنون بیش از شش هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در قالب مجریان طرح های اشتغال وسایر افراد از این بیمه ها با هدف توانمند سازی بهره مند هستند.

الهه یغمایی مدیر کل امور بانوان استانداری استان هم با مهم برشمردن توانمند سازی این زنان ؛توجه همه جانبه به این افراد را امری ضروری در سلامت خانواده وجامعه عنوان کرد.

وی با بیان این که این نهاد در بحث مشاغل خانگی از سایر دستگاه ها پیشرو است، گفت : خدمات مطلوب و امکانات کمیته امروز می تواند در عذت نفس این زنان مطلوب واقع شود.

همایش تقدیر از بانوان کارآفرین تحت حمایت کمیته امداد استان خراسان شمالی به مناسبت بزرگداشت روز زن ، با حضور قائم مقام کمیته امداد،مدیر کل بانوان استانداری و مدیر حوزه های علمیه استان خراسان شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.