گفتگوهایی از جنس نوروز؛

اوشین ساهاکیان:نوروز در ایران بهتر از آمریکاست/ دوست دارم با علی دایی سلفی بگیرم

ستاره ارمنی تیم ملی بسکتبال کشورمان از جذابیت های نوروز می گوید.

بسکتبالبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،ستاره ارمنی تیم ملی بسکتبال کشورمان از جذابیت های نوروز می گوید.

اولین تصویری که از عید داری؟

همیشه که بحث عید مطرح می شود،شادابی،ذوق و طراوت شادی را به خاطرم می آورد.از اینکه مردم و دوستانم به دنبال نو شدن، خرید کردن و برنامه ریزی برای تعطیلات هستند، به وجد می آیم.از 20 اسفند به بعد تمام آدم ها فارغ از مسائل و مشکلات زندگی درگیر فراهم آوردن وسایل برای سال تحویل هستند و این یعنی سال نو.

تهران پایتخت است و اصفهان بافتی از ایران قدیم آیا عید اصفهان با تهران متفاوت است؟

اصفهان پر از جاهای دیدنی و مراکزی است از ایران قدیم و ایران جدید.بعد از سوم و چهارم فروردین دیگر اصفهان بافتی از مردم این شهر را ندارد و از جنوب،شمال،شرق و غرب به این شهر سفر کرده اند.حتی در محله سکونت ما که کلیسای وانگ است ،آدم های جدید را می بینید.همه به این شهر می آیند تا از آثار باستانی و ایران قدیم بازدید کنند.به هر حال هر کسی می خواهد سفری به جنوب،شمال،شرق و غرب داشته باشد حداقل دو سه روزی را در نصف جهان می گذراند.اصفهان واقعا ایام عید شلوغ است در عوض تهران به شهری خلوت و با هوای پاک تبدیل می شود.

اولین خاطره ای که از نوروزی داری؟

مدت هاست که نتوانسته ایم عید را با 13 روزش لمس کنیم.چون اغلب از چهارم فروردین به بعد سر تمرینات هستیم.

یعنی زمانی هم که به آمریکا سفر داشتی آنجا هم خاطره ای نداری؟

عیدها در آمریکا خبری نیست چون تعطیلی وجود ندارد پس عید در ایران بهتر است.

بهترین عید عمر؟

برای من تمام عیدها خاطره آمیز هستند چون آن را واقعا دوست دارم.همه را شاد می بینم.آرامش زیاد است.در هر حال فکر می کنم عید این دو سال برای من به خاطر مسافرت با دوستانم بسیار خاطره آمیز شد.

بدترین عید؟

خوشبختانه نداشتم

آرزوی سال تحویل....

اول سلامتی خانواده و بعد برای مردم ایران برای خودم نیز امیدوارم که بتوانم ابتدا سالم باشم و بعد با روحیه ای قوی تر به کارم ادامه دهم.

بیشتر عیدی میدهی یا میگیری؟

بیشتر عیدی می دهم.فکر می کنم از تدارکات تیم و سالن آزادی گرفته تا آشپز و بقیه نفراتی که در طول سال همراه ما هستند عیدی می دهم چرا که آنها زحمت زیادی می کشند.

بهترین عیدی که گرفته ای؟

خیلی کوچک بودم در حدود 7 تا 8 سال عید کریسمس بود که زیر درخت کریسمس زول زده بودم تا بابا نوئل بیاید و کادوی من را آنجا بگذارد اما مادرم به من گفت برو بخواب او دیر وقت میاید و کادویت را زیر درخت می گذارد.من هم صبح بلند شدم و با ذوق و شوق دیدم فوتبال دستی آنجا بود.خیلی خوشحال شده بودم.

عید امسال کجایی؟

مشخص نیست اولا ما 28 اسفند از اردن برمی گردیم ممکن است با دوستانم به شمال برویم البته بستگی به تعداد روزهای مرخصی تیم دارد.

عید پارسال کجا بودی و چه کردی؟

به ویلای صمد نیکخواه بهرامی در شمال رفتیم.خیلی خوب بود.

سال 95 برای شما خوب بود یا بد؟

خوب بود.خدارا شکر.فقط از لحاظ فشار تمرینی و بازی های تیم ملی خیلی فشار به ما وارد شد.

مهمترین مسئله کشور از نظر شما در سال 95 چه بود؟

من زیاد به مباحث سیاسی روز آشنا نیستم چون همه اش درگیر تمرین هستیم اما فکر می کنم برجام و لغو تحریم ها مهمترین مسئله روز ایران بود.

اگر رئیس جمهور بودی سال 96 اولین دستورت چه بود؟

در سال 95 حوادث طبیعی و غیر طبیعی در ایران بسیار اتفاق افتاد از حادثه دردناک پلاسکو در تهران گرفته تا سیل و شرایط بد آب و هوایی خوزستان و.... من اگر رئیس جمهور بودم سعی می کردم با فراهم آوردن امکانات برای افرادی که در این مسائل درگیر شدند مشکلات را حل کنم تا سال جدید را خوب شروع کنم.

نظرت درباره دونالد ترامپ چیست؟

او خیلی پر سر و صدا شروع کرد قوانین جدید مهاجرتی را ابلاغ کرد تنش های سیاسی را بالاتر برد و در کل می توان گفت شروع خوبی را به عنوان سکان دار یک قاره نداشت.مخالفان او روز به روز در حال افزایش هستند امیدوارم روندش را تغییر دهد چرا که مردم جهان به دنبال و صلح و آرامش هستند.

اگر فقط خودت باشی 15 روز عید را چه می کنی؟

اگر 15 روز استراحت داشته باشم سعی می کنم به زندگی شخصی خودم برسم و آرامشم را برگردانم مدتهاست فشار زیادی را تحمل کردم و بیشتر به آرامش روحی نیاز دارم تا شاداب تر شوم همچنین دوست دارم ایران گردی کنم و ذوق و شوق مردم را در سراسر ایران ببینم.

بهترین و بدترین لحظه سال 95 برای شما چه بود؟

بهترین لحظه ها خاطرات قهرمانی در غرب آسیا تورنمنت اطلس اسپرت و بعد از آن هم در آسیا چلنج خستگی کل گذشته را گرفت اما بدترین اتفاق رویداد پلاسکو بود من حتی نمی توانم صحنه های ریزش ساختمان را ببینم اتفاقی که در عرض 20 ثانیه یک ساختمان با آن عظمتش ریخت و جان دهها نفر را گرفت واقعا دلخراش بود.

اگر بخواهی با یک نفر سلفی بگیری کیه؟

علی دایی

حسرت بزرگت چیست؟

حسرت استراحت کردن.شاید وقتی بچه تر بودم حسرت جایگاه بعضی ها را می خوردم اما الان دیگر حسرت نمی خورم چون معتقدم هر آنچه که اتفاق می افتد نتیجه تلاشهایت است پس با تلاش بیشتر آنچه را که می خواهم بدست می آورم.

کدام سین هفت سین را ترجیح می دهید؟

سیب را خیلی دوست دارم آن هم از نوع قرمزش.سیب قرمز براقی خاصی دارد وقتی نور بر آن می تابد شادابی خاصی به من می دهد سیب قرمز همیشه چهره خندانی دارد.

فکر می کنی سال 96 چه کسی رئیس جمهور شود؟

فکر می کنم خود آقای روحانی

و صحبت پایانی...

آرزویم برای مردم سلامتی و شادابی است امیدوارم سال 96 بهتر از سال های قبل برای همه آنها باشد.دوستی ها و آرامش بیشتر شود.برای ورزشکاران هم آرزوی سلامتی می کنم و اینکه بتوانند در هر رویدادی به آنچه می خواهند دست یابند.بسکتبال هم در سال جدید در باشگاهی و ملی موفقیت کسب کند و بحران اقتصادی از آن دور شود تا شاهد لیگی پربارتر شویم در نهایت امیدوارم با تیم پتروشیمی بندر امام هم در غرب آسیا جام قهرمانی را به عنوان عیدی به مردم خوزستان و کشور هدیه دهیم.

منبع: مجله خبر ورزشی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار