گذر از تاریخ با پل تاریخی آق قلا

شهرستان تاریخی آق قلا با جاذبه های تاریخی مقصد مناسبی برای گردشگران علاقمند به تاریخ ایران زمین است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ شهرستان تاریخی آق قلا که تاریخ آن به  سال 1020 هجری قمری و زمان شاه عباس صفوی برمی گردد، در 15 کیلومتری شمال شرقی گرگان و در کنار رودخانه گرگانرود قرار گرفته است.
 
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: دلیل نامگذاری این شهرستان که غالب ساکنان آن از قوم ترکمن هستند وجود قلعه ای بنام اسپی دژ است که برای حفاظت استرآباد (گرگان کنونی) احداث شده بود.
 
گذر از تاریخ با پل تاریخی آق قلا 
 
برهانی افزود: این قلعه که دو بخش آن با رود گرگان از هم فاصله داشت با پلی به هم وصل می شد که همان پل تاریخی موجود در مرکز شهر آق قلاست که در حال حاضر تنها بخش باقی مانده از این اثر باستانی است.
 
 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان درباره جاذبه های گردشگری این شهرستان گفت: آرامگاه منسوب به زکریای نبی در بخش وشمگیر این شهرستان که در یک کیلومتری جنوب روستای گوک تپه و حدود10کیلومتری شهر انبارالوم قرارگرفته است، اثر با قدمت تاریخی – اسلامی است که در فهرست آثار ملی هم به ثبت رسیده است.
 
گذر از تاریخ با پل تاریخی آق قلا 
 
فرمانی افزود: مجموعه تپه های سلطان دون (یلقی تپه) که در دهستان گوگان بوی و 700 متری شمال روستای شور حیات در بخش مرکزی آق قلا ، واقع شده است، محل دیگری برای بازدید گردشگران است که از نظر دیرینگی به دوره های پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی مربوط می شود و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
 
 
گذر از تاریخ با پل تاریخی آق قلا 

وی در ادامه گفت: در کنار جاذبه های تاریخی، پیست اسب دوانی آق قلا که سومین پیست اسب دوانی استان گلستان است ، در دو کیلومتری شمال آق قلا و  در حاشیه جاده آسفالت آق قلابه مرز پل واقع شده و در حدود  70 هکتارمساحت دارد که علاقمندان با این ورزش مهیج می توانند از آن دیدن کنند.
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.