در عملیاتی غافلگیرانه؛

کشف مواد مخدر در درگیری پلیس با قاچاقچیان مسلح در خاش

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش از کشف بیش از 380 کیلوگرم موادمخدر در درگیری پلیس با قاچاقچیان مسلح در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،سرهنگ غلامرضا اربابی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش گفت: در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامی این شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر جابجایی مقادیر بسیار زیادی مواد مخدر توسط سوداگران مرگ با استفاده از یک دستگاه خودرو زانتیا در محور جاده سنگان به خاش، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و سریعاً وارد عملیات شدند.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، ماموران نیروی انتظامی اقدام به ایست بازرسی در محل تردد قاچاقچیان کردند و پس از شناسایی و رویت خودروی مذکور فرمان ایست را صادر کردند اما قاچاقچیان بدون توجه به این فرمان اقدام به فرار کردند.

سرهنگ اربابی بیان کرد: پس از تعقیب و گریزهای فراوان ماموران نیروی انتظامی و با توجه به آتش شدید یگان های عملیاتی پلیس قاچاقچیان عرصه را برخود تنگ دیدند، خودروی حامل مواد مخدر را در یکی از روستاهای خاش رها و به آن سوی مرز متواری شدند.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان قصد داشتند این محموله مواد مخدر را به استان های مرکزی کشور منتقل کنند، افزود: در بازرسی از خودروی قاچاقچیان بیش از 380 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش همچنین از عملیات موفقیت آمیز دیگری خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان خاش به یک دستگاه خودروی تویوتا مشکوک و فرمان ایست را صادر کردند اما راننده خودرو بدون توجه به این دستور سرعت خود را افزایش داد که در نهایت راننده تویوتا عرصه را بر خود تنگ دید و خودرو را متوقف کرد.

وی بیان کرد: در بازرسی از این خودرو چهار نفر شتر قاچاق به ارزش ریالی 52 میلیون و 991 هزار ریال کشف و متخلف به جزای نقدی 60 میلیون ریال و ضبط شترهای قاچاق به نفع دولت محکوم شد.

سرهنگ اربابی همچنین از عملیات دیگری خبر داد و گفت: ماموران کلانتری 12 شهرستان خاش پس از چندروز کار عملیاتی، توانستند پس از تعقیب سارق سابقه دار در یک عملیات غافلگیرانه آن را دستگیر کنند.

وی بیان کرد: این سارق در بازجویی به چهارفقره سرقت منزل، کابل، احشام و تجهیزات مخابراتی و لوازم داخل خودرو اعتراف کرد که پرونده جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش با اشاره به اینکه مقابله با پدیده شوم قاچاق به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار دارد، از شهروندان خواست که هر گونه ناهنجاری و موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس اطلاع دهند.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.