در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

افزایش زعفران تقلبی زیر سایه استاندارد!

عضو شورای ملی زعفران گفت: داشتن علامت استاندارد لزوماً به معنای سلامت و کیفیت زعفران در بازار نیست، چرا که تقلب در زیر سایه علامت استاندارد افزایش یافته است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش عرضه زعفران‌های تقلبی در بازار خبر داد و گفت: هر از گاهی برخی افراد سودجو با عرضه گیاهان آغشته به رنگ به جای زعفران سلامتی افراد را به مخاطره می‌اندازند که این امر با توجه به تعطیلات نوروزی و ازدیاد مسافر به مشهد شدت بیشتری به خود گرفته که واحد‌های نظارتی باید فعالیت خود را چند برابر کنند.

وی افزود: داشتن علامت استاندارد لزوماً به معنای سلامت و کیفیت زعفران در بازار نیست چرا که تقلب، در سایه علامت استاندارد افزایش یافته است.

به گفته حسینی دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه با افزایش نظارت خود در تعطیلات نوروز بایستی فضا را برای متقلبین ناامن کنند.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به راهکارهای اصلی تشخیص زعفران تقلبی از اصلی بیان کرد: زعفران‌های تقلبی با نرخ‌های پایین‌تر عرضه می‌شود که در این خصوص باید گفت که هر ارزانی صرفاً تقلبی نیست و هر گرانی زعفران به معنای سلامت محصول نیست از این رو آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در تشخیص زعفران با کیفیت و اصل بهترین راه جلوگیری از افزایش تقلبی در بازار است.

وی با اشاره به اینکه بازار از ثبات نسبی در بازار برخوردار است، افزود: در حال حاضر حداقل نرخ زعفران ۴ میلیون و ۴۰۰ و حداکثر ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که با توجه به تولید مناسب دلیلی بر کمبود ساختگی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار