در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت برای اجرای کارت انرژی همت نکرد/ با کارت انرژی پرمصرف ها را کنترل می کنیم

یک کارشناس انرژی گفت: از دو سال پیش بحث کارت انرژی را مطرح کردیم اما دولت در عملیاتی شدن این موضوع مهم همت نکرده است.

دولت برای کارت انرژی همت نکرد/تا سوپسید هست باید سوخت سهمیه بندی شودنصرت اله سیفی کارشناس انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کارت انرژی و حذف کارت سوخت اظهار داشت: متأسفانه به دلیل اینکه پایه مصرف انرژی در کشور براساس یارانه است ، کسی در میزان مصرف به دنبال صرفه جویی نیست.
 
وی ادامه داد: به دلیل اینکه قیمت انرژی در کشور غیر واقعی است همه ما ایرانیان در زمینه مصرف  آب، برق، گاز، بنزین و غیره اصراف می کنیم .
 
کارشناس انرژی با بیان اینکه از دو سال پیش بحث کارت انرژی را که مجموعه گسترده تری از کارت سوخت است را مطرح کردیم اما دولت در عملیاتی شدن این موضوع مهم همت نکرده است.
 
سیفی تأکید کرد: با استفاده از کارت انرژی ، فاصله قیمت واقعی و غیر واقعی انواع انرژی را سهمیه بندی کرده و براساس آن اگر کسی بیش از میزان معین مصرف کند باید قیمت واقعی انرژی مصرف شده خود را پرداخت کند ، بنابراین از این طریق می توانیم پرمصرف ها را کنترل کنیم.
 
وی بیان داشت: به‌عنوان کارشناس انرژی علاوه براینکه کاملاً طرفدار وجود کارت سوخت هستم براین موضوع هم اصرار دارم ، تا زمانی که یارانه برداشته نشده کارت انرژی هم باید اضافه شود.
 
کارشناس انرژی با بیان اینکه قاچاق بنزین کاملاً از بین رفته است، افزود: قاچاق گازوئیل همچنان پابرجاست چراکه نصفِ گازوئیل مصرفی کشور به بخش حمل و نقل تعلق دارد و نصف دیگر هم برای مسائلی چون کشاورزی، چاه‌های آب، سیستم گرمایشی و غیره استفاده می شود.
 
سیفی در پایان گفت: باید تمامی ایرانیان به کارت انرژی مجهز شوند، تا تمامی مصارف آنها در بخش های آب، برق، گاز، بنزین کنترل شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار