لرستان؛

اغاز رزمایش ترافیکی در لرستان

رئیس پلیس راه لرستان گفت: رزمایش طرح ترافیکی نوروزی همزمان با سراسر کشور در لرستان از تاریخ 25 اسفند سال جاری تا 15 فروردین 96 در محورهای ارتباطی استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ مرتضی چغلوند روز چهارشنبه در آیین آغاز رزمایش ترافیکی طرح نوروزی افزود: در این طرح 110 تیم خودرویی پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان به صورت شبانه روزی برای کنترل محورهای ارتباطی و کاهش تصادفات در آماده باش کامل هستند.
وی با اشاره به فعال بودن 90 دوربین ثابت و سیار برای ثبت تخلفات جاده ای لرستان گفت: در صورت مشاهده تخلف قانونی از سوی رانندگان خاطی ضمن ارایه جریمه، طبق قانون خودرو تا پایان تعطیلات متوقف می شود.
وی ادامه داد: بیشترین عامل تصادف در جاده های صاف و چهارخطه به دلیل خستگی راننده، سرعت و سبقت غیرمجاز صورت می گیرد لذا از رانندگان تقاضا داریم این موارد را رعایت کنند.
 
سرهنگ منوچهر مرادی ادامه داد: بازبینی دوربین های مرکز پایش برای ایجاد بستر امن برای تردد خودروها از عملکرد مهم پلیس راهور در سال جاری بود.
معاون امداد و نجات لرستان نیز گفت: 26 پایگاه ثابت و موقت با حضور 2هزارو 600نفر در جاده های استان لرستان برای خدمات رسانی به مسافرین نوروزی فعال است.
محمد باقر محمدی افزود: 50 دستگاه ست و آمبولانس یک فروند بالگرد، 10 مرکز کشیک شعب، تیم واکنش سریع و شبانه روزی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز گفت: 32 راهدارخانه فعال، 250 نفر نیرو، 200 ماشین سبک و سنگین آماده فعالیت می باشند.
حبیب جمشیدی افزود: 118 نقطه پرتصادف در لرستان شناسایی شده است که رفع 42 نقطه آن در اولویت هستند.
مسئول نقلیه اورژانس و فوریت های پزشکی لرستان نیز اظهار کرد: 58 پایگاه شهری و جاده ای، 2 پایگاه هوایی در خرم آباد و الیگودرز و 10 پایگاه سلامت آماده فعالیت در ایام نوروز هستند.
فرزان فرشیدپور افزود: تعداد 2 اتوبوس آمبولانس و بیش از 300نیروی امدادی در طرح نوروزی آماده خدمات رسانی به مسافرین نوروزی می باشند.
طرح ترافیکی نوروزی از 25 اسفندماه 95 تا 15 فروردین 96 همزمان با سراسر کشور در لرستان فعال است.
استان لرستان در محورهای ترانزیتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده و محورهای ارتباطی این استان در ایام نوروز به دلیل تردد کاروان های راهیان نور از ترافیک بالایی برخوردار هستند.
 منبع:ایرنا
انتهای پیام/ق  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.