در جریان سفر به عراق مطرح شد؛

تأکید ابوالغیط بر اهمیت نقش عراق در تقویت همکاری عربی و جایگاه آن در اتحادیه عرب

دبیرکل اتحادیه عرب در سفر به عراق و دیدار با مقامات این کشور، پیروزی‌های نیروهای عراقی در نبرد با داعش را ستود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری کل العراق (أین)، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب روز گذشته (چهارشنبه) به بغداد سفر و با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی در دیدار با فواد معصوم، رئیس جمهور عراق پیروزی هایی که مردم عراق در نبرد علیه تروریسم به دست آورده اند را ستودنی خواند و بر اهمیت نقش عراق در تقویت همکاری عربی و جایگاه آن در اتحادیه عرب تاکید کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب در این دیدار بر حمایت کشورهای عربی از برنامه های عراق برای بازسازی مناطق آزاد شده از چنگ تروریست های داعش و تحقق پیشرفت اقتصادی تاکید کرد.

فواد معصوم نیز در این دیدار بر ضرورت فعال سازی عملکرد اتحادیه عرب تاکید کرد و افزود: عراق به پیروزی نشست آتی سران عرب در عمان اهمیت می دهد و به دنبال تحقق فعالیت های عربی مشترک در تمامی عرصه ها و پیشرفت روابط همکاری اقتصادی میان کشورها می باشد.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین با حیدر العبادی، نخست وزیر و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عراق دیدار کرد. آنها درباره راه های مبارزه با تروریسم، پیشروی های نیروهای عراقی در نبرد با تروریست های داعش و دستورکار نشست آتی کشورهای عربی با یکدیگر گفتگو کردند.

وی همچنین بر ضرورت وضع راهکاری برای شکست و نابودی داعش در تمامی کشورهای جهان تاکید کرد.

حیدر العبادی نیز بر اهمیت وحدت بخشیدن به تلاش هایی که برای مبارزه با تروریسم و مقابله با چالش های آن صورت می گیرد، تاکید کرد و درخصوص مثبت بودن نتایج نشست آتی اتحادیه عرب ابراز امیدواری کرد.

سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق نیز در دیدار با احمد ابوالغیط، اتحادیه عرب را به کمک کردن به عراق در محو آثار فکری و سیاسی تروریست های داعش در عراق و تاسیس صندوقی برای بازسازی مناطق آزاد شده فراخواند.

وی با اشاره به شکست روزافزون گروه تروریستی داعش در عراق، از اتحادیه عرب خواست نقش فعالتری برای دعوت به همکاری امنیتی در مواجهه با تروریسم داشته باشد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار