لرستان؛

رشد 25 درصدی صادرات لرستان

معاون استاندار لرستان گفت:ارزش صادرات لرستان در سال 95 202 میلیارد دلار بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مهرداد غضنفری در نشست مدیران کل و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی لرستان با اشاره به انجام برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت برای رفع معضل بیکاری در لرستان، اظهار داشت:اولین برنامه کوتاه‌مدت ما احیای ظرفیت های شغلی راکد استان و حفظ اشتغال بود.
 
وی افزود: سهمیه ابلاغی به استان احیاء 304 واحد نیمه تکمیل و راکد استان بود که با یک اعتبار 405 میلیارد تومانی در سامانه رونق تولید 327 واحد و با واحدهایی که مستقیماً توسط بانک‌ها تزریق تسهیلات صورت گرفت 692 واحد از این وضعیت خارج شد.
 
معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری عنوان کرد: از این میزان 140 واحد 100 درصد تعطیل بود که اعتباری بالغ بر 567 میلیارد تومان هزینه شد که به لحاظ درصد تحقق نسبت به سهمیه تخصیصی رتبه سوم را در کشور کسب کردیم.
 
غضنفری میزان صادرات استان لرستان را 202 میلیون دلار برشمرد و خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات رشد 25 درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم درحالی‌که هدف‌گذاری ما یک رشد 12 درصدی بود و واردات استان دو درصد کاهش یافت.
 
 وی افزود: هم‌اکنون آمار بیکاری از 113 هزار نفر که از انتهای دولت گذشته انباشته‌شده بود به 87 هزار نفر رسیده است و این در شرایطی است که هرساله یک جمعیت جویای کار به آن افزوده می‌شود.
 
غضنفری عنوان کرد: از 113 هزار نفر بیکاری دپو شده دولت قبل تا پایان سال 95 حدود 46 هزار و 128 نفر جدید جویای کار به این جمعیت اضافه شد و درمجموع آمار به 160 هزار نفر بیکار رسید.
 
وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار رسمی و ثبت در سامانه 71 هزار و 857 شغل در استان ایجادشده به‌طوری‌که 25 هزار نفر از انباشت بیکاری کاهش‌یافته است.
 
معاون استاندار به برگزاری جلسات ستاد تسهیل جهت رفع موانع تولید در لرستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون 172 جلسه با بیش از 721 مصوبه در استان برگزار شد که 431 مورد آن اجرایی شد.
 
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار