کرمانشاه؛

40 پارک کرمانشاه برای معلولان مناسب سازی می‌شود

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از مناسب سازی حدود 40 پارک کرمانشاه در سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از مناسب سازی حدود 40 پارک کرمانشاه در سال آینده خبر داد تا سالمندن و معلولین نیز بتوانند از امکانات این پارک‌ها استفاده کنند.

در خصوص وضعیت سرانه فضای سبز کرمانشاه گفت: بر اساس استانداردها، سرانه فضای سبز 12 مترمربع است که کرمانشاه اواخر سال 94 این عدد را نیز پشت سر گذاشت و به سرانه فضای سبز 12.1 رسید.

وی با بیان اینکه برنامه‌های افزایش سرانه فضای سبز همچنان در کرمانشاه ادامه دارد، افزود: هم اکنون 182 پارک و باغ‌راه در سطح شهر کرمانشاه داریم و 15 مورد دیگر نیز در دست احداث است.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه یادآوری کرد: در کنار توسعه فضای سبز شهر کرمانشاه، به دنبال بالا بردن کیفیت فضای سبز هم هستیم، استفاده از گونه‌های گیاهی بومی و با نیاز آبی کم که ارزش زیست محیطی بالایی دارند از جمله اهداف ما است.

به گفته کومه در کنار توسعه فضای سبز در پارک‌ها و باغ راه‌های سطح شهر، امکانات ورزشی، وسایل بازی کودکان، مبلمان شهری و ... نیز برای پارک‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری تجهیزات و امکانات داخل بسیاری از پارک‌های شهر را نو کردیم، برای برخی از پارک‌ها امکانات جدید قرار دادیم، برخی از پارک‌ها را کف پوش کردیم و وسایل بازی کودکان را استاندارد و ایمن کردیم تا هنگام بازی هیچ مشکلی برای کودکان ایجاد نشود.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه همچنین از مناسب سازی 12 پارک شهر کرمانشاه برای استفاده معلولین و افراد سالمند خبر داد و یادآوری کرد: برنامه داریم برای سال آینده این تعداد را به 35 تا 40 پارک افزایش دهیم.

به گفته این مسئول، احداث رمپ برای ورود با ویلچر، جدا کردن مسیر عبور نابینایان، نصب تجهیزات ورزشی مناسب معلولین، تجهیز سرویس بهداشتی ویژه معلولین و ... از جمله اقداماتی است که برای مناسب سازی پارک‌ها برای معلولین انجام شده است.

کومه خاطرنشان کرد: سعی کردیم پراکندگی و امکانات فضای سبز شهر کرمانشاه برای همه مردم یکسان و عادلانه باشد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار