قم؛

لزوم حمایت از زوج های نابارور برای افزایش جمعیت کشور

طباطبایی گفت: باید بخشی از تلاشها برای تحقق سیاستهای کلی جمعیت، برنامه کنترل و کاهش طلاق به توسعه و تسهیل درمان ناباروری اختصاص یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ طباطبایی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم امروز ۲۶ اسفند در مراسم یک تولد، یک نهال در مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی واحد استان قم که در مجتمع تحقیقاتی جنت آباد برگزار شد تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش رشد جمعیت را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه رشد جمعیت ایران نسبت به پنج سال گذشته، صفر درصد بود که یک تهدید جدی است.
 
وی افزود: باید توجه داشت که جامعه به سرعت به سمت پیرشدن حرکت می‎کند که قطعا آفت‎های بسیاری را نیز با خود به همراه خواهد داشت که با این روند با آن مواجه خواهیم شد.
 
طباطبایی تصریح کرد:با بیان اینکه یکی از اقشاری که در این زمینه درگیر این مساله می باشند، اقشاری هستند که درگیر ناباروری بوده، ۲ و نیم درصد خانواده ها دچار این معضل هستند که اگر یارانه مناسبی به آنها در این زمینه داده شود قطعا می‏ توانند در مقابل این آسیب اجتماعی موفق باشند.
 
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم، گفت: اگر چه بسته طرح تحول سلامت ویژه زوج‎های نابارور در سال جاری مطرح شد ولی با توجه به هزینه‎های فراوان این بخش باید حمایت‎های بیشتری از زوج‎ها به عمل آید.
 
طباطبایی عنوان کرد: معتقد هستیم که هزینه‎های درمان ناباروری بسیار بالا است و همین مساله ناباروری عامل بسیاری از طلاق‎ها در کشور است زیرا فرزند باعث رونق خانواده خواهد شد.
 
وی گفت: هدف دیگر این اجرای این طرح در منطقه جنت آباد را مورد توجه قرار داد و در حال حاضر استان قم با کویر بزرگی مواجه است که شهر و استان را تهدید می‎کند.
 
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم، گفت: بیابان وکویر افسانه نیست بلکه خطری است که هر لحظه ما را تهدید می‏کند و منشا گردو خاک قم، کشور عراق نیست بلکه همین کویرها است که ما را احاطه کرده است.
 
طباطبایی اظهارکرد: متاسفانه از سنت‎های نیک گذشتگان خود دورشده‎ایم، همان سنت‎هایی که به نام هر کودک درختی کاشته می‎شد و آن کودک، مسئولیت‎پذیرانه آن درخت را نگهداری می‎کرد.
 
وی گفت: در گذشته تعامل پیشینیان با طبیعت بسیار بهتر، نیکوتر و سالم تر بود؛ امروزه ما آسیب‎های زیادی به طبیعت وارد می‎کنیم ولی در گذشته با کاشت درخت هم به مردم خدمت می‎کردند و هم طبعیت را بالنده‎تر می‎کردند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.