راننده بیدار باش!

نرم‌افزار هشدار ضد خواب برای رانندگان+جزئیات

مخترع و عضو دانشگاه خاتم گفت: طراحی نرم افزار کنترل هوشیاری راننده در کشور با هدف کمک به جانبازان قطع نخاعی در کشور ساخته شد.

ابوذر قربانی مخترع و عضو هیات علمی دانشگاه خاتم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طراحی دستگاه میکس‌های خورشیدی اظهار داشت: این سیستم یک نرم‌افزار چند منظو‌ره بوده که برای کنترل ربا‌ت و یا دستگاه‌های الکترونیکی مختلف از طریق چشم و پلک زدن صورت می‌گیرد و هدف اصلی از طراحی این نرم افزار کمک به بیماران قطع نخاعی است. 

وی بیان کرد: با این نرم افزار بیماران قطع نخاع و افرادی که از گردن به پایین در اثر سکته‌های مغزی فلج شده‌اند می‌توانند از طریق چشمشان باعث ایجاد حرکت و یا روشن خاموش کردن چراغ خانه خود شوند و در انجام کارهای روزمره زندگی بیماران قطع نخاعی کمتر از دیگران کمک بگیرند.

قربانی تأکید کرد: این نرم افزار به افراد کمک می کند تا در هنگام رانندگی در صورت بروز علائم خواب آلودگی در فرد آلارم هشدار دهنده در ماشین به صدا درآید تا راننده و سایرین آگاه شوند، همچنین این نرم افزار می‌تواند از بروز حوادث و اتفاقات ناگوار جلوگیری کند.

قربانی ادامه داد: این سیستم این امکان را در اختیار بیماران قرار می‌دهد تا بتوانند با محیط بیرون به وسیله چشمشان و پلک‌های خود ارتباط برقرار کنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه در کشور ارتباط بین بخش پزشکی و مهندسی ضعیف است و همین مسئله سبب شده تا از تمام ظرفیت و پتانسیل این دو حوزه به خوبی استفاده نشود اما به طور کلی این سیستم که با کمک دانشجویان برتر گروه پزشکی ساخته شده است می‌تواند کمک بزرگی در تشخیص خواب آلودگی رانندگان نیز داشته باشد.
 
وی گفت: این شرکت در حال دانش بنیان شدن است اما در حال حاضر با عنوان یک استارت آپ‌ دانشگاهی مشغول به فعالیت است و ساخت این نرم افزار هیچگونه هزینه‌ دیگری در پی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار