کرمانشاه؛

کتاب جبران خسارات حاصله از جرم به چاپ رسید

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب از تالیف و انتشار کتاب جبران خسارات حاصله از جرم توسط مولف جوان استوار دوم عباس درویشی از کارکنان این انتظامی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ و به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" گفت: این کتاب مشتمل بر چهار فصل و 200 صفحه است که به معانی و ملاک ها و ریشه های تاریخی مفهوم خسارات مادی و معنوی به طور کامل با استفاده از منابع و صاحب نظران داخلی و منابع مختلف حقوقی و مدنی کشورهای خارجی پرداخته است.
وی افزود: در این کتاب خسارات به دو گونه مادی و معنوی تقسیم بندی شده است، که خسارات معنوی خود به سه دسته الف- خسارات وارده به عواطف و احساسات: مانند افسردگی، ایجاد تاثر روحی ناشی از دست دادن عزیزی با ملاحظه درد و رنج آنها و تالم ناشی از صدمه های جسمی، لطمه به زیبایی و رنجهای روحی و... که این نوع از خسارات جنبه درونی دارند و به هیچ وجه قابل لمس و مشاهده نیستند، ب- خسارات وارده به سرمایه معنوی و حقوق غیر مالی انسانها،که این سرمایه یا لازمه ی نوع انسانی است مانند حق آزادی یا لازمه ی خلقت طبیعی اوست مانند حق حیات و سلامتی یا سرمایه و حقی است که شخص با مساعی خویش آنها را خود کسب کرده است مانند حق معنوی بر اثر علمی، هنری و فنی. حقوق اساسی بشر و همچنین حقوق مربوط به شخصیت از مهمترین موارد حقوق غیر مالی هستند و ج- خسارات وارده به سرمایه ی معنوی شرکن های تجاری یا غیر تجاری مثل اعتبار، شهرت، حیثیت و...
این مقام انتظامی تصریح کرد: در خصوص خسارات مادی نیز افزود:خسارت مادی شامل آسیب های جسمی از جمله از دست دادن زیبایی، تعادل اندام و توانایی، درد و رنج ناشی از آنها بیکاری، بستری شدن و هزینه های مربوط به آن از مقوله خسارت مادی به شمار می آید.
سرهنگ سرتیپ نیا خاطرنشان کرد: این تالیف ارشمند با کار و مطالعه بسیار پس از یک سال توسط موسسه انتشارات قانون یار در یک هزار و 100 نسخه در سال 1395 به چاپ رسید.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.