ممانعت از برگزاری نشست انتخاباتی حزب حاکم ترکیه در هانوفر آلمان

مقامات هانوفر آلمان مانع از برگزاری نشست انتخاباتی حزب حاکم ترکیه شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  مقامات شهر هانوفر آلمان روز پنجشنبه برگزاری یک نشست طرفداران حزب عدالت و توسعه ترکیه را که قرار بود یکی از مقامات بلندپایه حزب حاکم ترکیه نیز در آن شرکت کند، ممنوع کردند.

در حالی که ممنوعیت جلسات و نشست های انتخاباتی مقامات حزب حاکم ترکیه در حمایت از همه پرسی اصلاح قانون اساسی کشورشان در برخی از کشورهای اروپایی موجب تنش و حتی بحران در روابط آنکارا با این کشورها شده است، مقامات هانوفر آلمان نیز روز پنجشنبه مانع از نشستی شدند که قرار بود با حضور نایب رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه برگزار شود. این اتفاق جدید حاکی از آن است که تنشها میان ترکیه و آلمان نیز در حال افزایش است.

استفان شوستوک، شهردار هانوفر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:"ما از این طریق قصد داریم به صراحت اعلام کنیم که نباید چنین نشست های انتخاباتی در شهر ما برگزار شود. من به عنوان شهردار هانوفر مخالف آن هستم که یک مناقشه داخلی ترکیه به شهر ما سرایت کند."

آلمان پذیرای بزرگترین جامعه ترک تبارهایی است که خارج از ترکیه زندگی می کنند و طبق آمار رسمی نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزار شهروند ترکیه مقیم آلمان هستند. در روزهای اخیر مسئولان چندین شهر دیگر آلمان نشست های انتخاباتی مقامات حزب حاکم ترکیه را لغو کرده و با این کار خشم رجب طیب اردوغان را برانگیخته اند.

طبق اعلام شهرداری هانوفر که پانصد هزار نفر جمعیت دارد، سازمان طرفدار حزب حاکم ترکیه موسم به "اتحادیه دموکراتهای ترک اروپا" از مقامات شهر هانوفر مجوز برگزاری این تجمع شده و آن را یک نشست کاملا داخلی و محلی توصیف کرده بود اما در ادامه مشخص شد که قرار است مهمت مهدی ایکر نایب رئیس حزب حاکم ترکیه نیز در آن شرکت و سخنرانی کند و همین مسئله موجب شد مقامات هانوفر اجازه برگزاری این گردهمایی را ندهند. این مسئول حزب عدالت و توسعه ترکیه پیش از این در چندین تجمع اتحادیه دموکراتهای ترک اروپا در آلمان شرکت کرده و برای همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه تبلیغ کرده بود.

مقامات آلمان از جمله توماس دو مزیه وزیر کشور آلمان به صراحت اعلام کرده اند مخالف آن هستند که مسئولان حزب عدالت و توسعه ترکیه برای برگزاری نشست های انتخاباتی در حمایت از همه پرسی مد نظر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آلمان بیایند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه لغو نشست های انتخاباتی مسئولان حزبش را در کشورهای اروپایی به ویژه هلند و آلمان با اقدامات رژیم نازی مقایسه کرده و با این کار خشم مقامات برلین به ویژه آنگلا مرکل را برانگیخته است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار