شبكه اسپانيولي‌ صداوسیما افتتاح می شود

شبکه بين‌المللي اسپانيولي‌زبان معاونت برون مرزي صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران چهارشنبه ـ ‌٢١ دسامبر ـ‌ رسما آغاز به کار مي‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از روابط عمومی پرس تی وی اين شبکه تلويزيوني با عنوان «HISPANTV» با هدف تقويت پيوندهاي فرهنگي و نزديکي با مردم کشورهاي اسپانيايي زبان و نيز معرفي آداب، رسوم و سنن ايران زمين به صورت ‌٢٤ ساعته براي مخاطبان اسپانيولي‌زبان پخش مي‌شود.

روابط عمومي پرس تي‌وي اعلام كرد: شبكه اسپانيايي زبان با بهره‌مندي از متخصصان برجسته‌ي ايراني و خارجي در امر رسانه، پخش برنامه‌هاي خود را در زمينه‌هاي خبري، فيلم و سريال، سرگرمي، برنامه‌هاي مستند، گزارش، مصاحبه هاي اختصاصي و برنامه‌هاي مختلف سياسي، اجتماعي و اقتصادي از ايران آغاز مي‌کند.

اين شبكه با رويکردي مبني بر دقت و امانتداري در موضوع، اقدام به جذب و استخدام گزارشگران متعدد در خارج از ايران براي پوشش بهتر خبري و نيز انتقال صحيح اطلاعات به مخاطبان بين‌المللي خود کرده است.

اتاق خبر با هدف پوشش خبري رويدادهاي عرصه‌ي بين‌المللي خصوصا آمريکاي لاتين، ايران و خاورميانه با ‌١٦ ساعت کار روزانه آغاز به کار مي‌کند و به زودي به پخش ‌٢٤ ساعته خواهد پرداخت.

شبكه اسپانيولي‌زبان ايران همچنين وب سايت‌هايي به آدرس www.hispantv.ir و www.hispantv.com دارد كه به بيننده اجازه‌ي دسترسي به تماشاي زنده برنامه‌هاي شبکه را مي‌دهد.

تمامي اخبار، مطالب و مصاحبه‌هاي گردآوري شده توسط روزنامه‌نگاران و خبرنگاران بين‌المللي و مقالاتي که توسط همکاران اين شبکه تهيه مي شود، در وب سايت اين شبکه موجود و قابل دسترسي است.

همچنين با هدف آشنايي مخاطبان با جغرافيا، تاريخ، فرهنگ و آداب و رسوم مردم ايران برنامه Cinepilitico به بررسي فيلم ها و مستندات موضوعات مختلف اجتماعي و سياسي مي‌پردازد.

برنامه هفتگي Epilogo در قالب گفتگو به بررسي منتخب کتاب‌هاي منتشر شده در آمريکاي لاتين با موضوعات سياسي اختصاص دارد كه از مهمترين برنامه‌هاي اين شبکه تلويزيوني است.

همچنين برنامه‌هاي هفتگي نقد مسائل روز اروپا برنامه مستند آندلوس و برنامه cara a cara مصاحبه با شخصيت‌هاي مهم اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي آمريکاي لاتين، اسپانيا و ايرانو برنامه ويژه تاكسي با رويكرد گفت‌وگو با چهره‌هاي مشهور از ديگر برنامه‌هاي شبكه اسپانيايي زبان ايران است.

سعي و تلاش مديريت اين شبکه در توليد مجموعه‌هاي مستند بر اين اصل استوار است که چه توليدات انحصاري و چه آن دسته از توليدات که با همکاري فيلمسازان حرفه‌يي تهيه مي‌شوند، دربرگيرنده‌ي موضوعاتي باشند که کمتر در رسانه‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرند.

بيش از دو هزار فيلم و سريال ايراني در قالب‌هاي متفاوت نظير اکشن، ماجرايي، درام و کمدي و مجموعه‌اي منتخب از بهترين فيلم هاي ايراني ارائه شده در جشنواره بين‌المللي نظير کن، ونيز و برلين نيز براي پخش در اين شبکه تدارک ديده شده است./ی2

فرکانس چهار ماهواره‌يي که در اروپا، آمريکا و آمريکاي لاتين شبکه را پخش مي‌کنند به شرح ذيل است:

Hispasat ‌١C Europe )‌٣٠° W)

Transponder: ‌٦٠

Frequency: ‌١٢٠٩٢ MHz

Polarization: V

Symbolrate: ‌٢٧٥٠٠

FEC: ‌٤/٣

Hispasat ‌١C Americas )‌٣٠° W)

Transponder: ‌٦٢

Frequency: ‌١٢١٧٢ MHz

Polarization: H

Symbolrate: ‌٢٧٥٠٠

FEC: ‌٤/٣

NSS ‌٨٠٦)‌٤٠.5° W)

Transponder: ‌٢٢A

Frequency: ‌٣٨٠٣ MHz

Polarization: H

Symbolrate: ‌٢٧٥٠٠

FEC: ‌٤/٣

Intelsat ‌٩)‌٥٨° W)

Transponder: ‌٧C

Frequency: ‌٣٨٤٠ MHz

Polarization: V

Symbolrate: ‌٢٧٦٩٠

FEC: ‌٨/٧

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.