انگلیسی‌ها اینگونه از «افراط گرایی» در «یوتیوب» حمایت مالی می‌کنند

دولت انگلیس با هدف بررسی روش های کمک مالی ناخواسته مالیات دهندگان انگلیسی به افراطیون از طریق آگهی های پایگاه یوتیوب، مقامات شرکت گوگل را به عنوان مالک یوتیوب احضار کرد.

انگلیسی‌ها اینگونه از «افراط گرایی» در «یوتیوب» حمایت مالی می‌کنندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   به دنبال افشای دریافت کمک های مالی توسط گروههای طرفدار تجاوز، گروههای ضد یهودی و مجموعه های نفرت پراکن از طریق آگهی های منتشره بر روی پایگاه یوتیوب وابسته به گوگل، دولت انگلیس و شماری از بزرگترین شرکت های تجاری دنیا، تبلیغاتشان بر روی پایگاه یوتیوب را متوقف کردند.
روزنامه تایمز در این باره نوشت: شماری از شخصیت های مشهور افراطی، ویدئوهایی بر روی یوتیوب دارند که در آن، تبلیغات مختلف وزارت کشور، نیروی دریایی و نیروی هوایی انگلیس، ستاد حمل و نقل لندن و غیره در آن به چشم می خورد.
این روزنامه نام برخی از این افراد مشهور را به ترتیب زیر افشا کرده است: 1- دیوید بوک، سرکرده سابق جنبش نژادپرست "کو کلاکس کلان" در آمریکا که به برتری نژاد سفید اعتقاد دارد. 2- مایکل ساواج نویسنده آمریکایی مبتلا به اختلال همجنس گرایی. 3- استیون اندرسن کشیش آمریکایی که از کشته شدن 49 نفر در یک کلوپ شبانه همجنس گرایان تقدیر کرده بود.
اندرسن سال گذشته پس از آنکه به دلیل آنکه بارها خواستار کشتار همجنس گرایان شده بود از ورود به انگلیس منع شد. به عنوان مثال در ویدئوهای اندرسن، تبلیغات شبکه چهار تلویزیون انگلیس، شورای مبارزه با فساد مالی، گروه خودروسازی هوندا، روزنامه گاردین، فروشگاههای زنجیره ای سینسبری و ارگوس و همچنین تبلیغات توریستی سفر به اسکاتلند وجود دارد.
به نوشته این روزنامه، به ازای هر هزار بار مشاهده این تبلیغات، 7.6 دلار سود عاید مالک آن می شود. دیوید بوک بیش از 40 ویدئوی پربیننده در یوتیوب منتشر کرده است و این امر باعث مطرح شدن سؤالاتی درباره میزان سودی شده است که وی از طریق انتشار این ویدئوها به دست آورده است.
سخنگوی دولت انگلیس در این باره گفت: گوگل مسئول اطمینان درباره پایبندی به اجرای معیارهای مربوط به آگهی های دولتی و عدم انتشار آنها در کنار مطالب نامناسب است.
وی افزود: مقامات گوگل برای بحث درباره چگونگی واگذاری آگهی های دولتی به دفتر نخست وزیری فراخوانده اند.
همچنین ستاد حمل و نقل لندن، شورای مبارزه با فساد مالی، روزنامه گاردین و گروه رویال تبلیغاتشان را از پایگاه یوتیوب حذف کرده اند.
همچنین سخنگوی روزنامه گاردین در این باره گفت: اقدام گوگل در دادن اجازه پخش تبلیغات روزنامه مان در کنار ویدئوهایی درباره افراطی گری و مملو از نفرت پراکنی را مردود می دانیم.
وی افزود: ما بی درنگ کلیه انواع تبلیغات از طریق گوگل را فورا متوقف کردیم و تا زمانی که درباره عدم تکرار این اقدامات، تضمین هایی به دست نیاوریم تبلیغاتمان را از سرنخواهیم گرفت.
 
منبع:العالم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار