ایلام؛

خدمات 480 عضو هلال احمربه مسافران نوروزی در استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: 480 عضو جوان هلال احمر مسافران نوروزی در استان ایلام را راهنمایی می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام،محمد سلیمانی اظهار کرد: در اجرای این طرح که از 25 اسفند آغاز شده 23 پست ثابت و سیار در ورودی و خروجی شهرهای استان ایلام دایر است تا ضمن راهنمایی مسافران بسته های فرهنگی شامل بروشور نقشه جغرافیای استان و نکات ایمنی را بین آنها توزیع کنند.

وی با بیان اینکه از این تعداد پست 12 پایگاه ثابت، 9 پایگاه سیار و دو پایگاه نیز در مسیر راهیان نور قرار گرفته است، افزود: در جوار این پایگاه ها فضای دوستار کودک نیز به منظور سرگرمی کودکان راه اندازی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی این جمعیت در تعطیلات نوروزی تاکید کرد: در اجرای این طرح علاوه بر 11 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، پنج پایگاه دیگر نیز به صورت سیار ایجاد شده است.

سلیمانی یادآور شد: خودروهای نجات، آمبولانس و پشتیبان نیز به همراه امدادگر آموزش دیده در این پایگاه ها مستقر می شوند و تا 15 فروردین سال آینده نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران و گردشگران نوروزی اقدام کنند.

به گفته وی، 9 پایگاه در قالب طرح سحاب با عنوان سامانه حرکت امدادی بشر دوستانه با استفاده از دوچرخه خدمات امدادی و فرهنگی را به مسافران نوروزی در جاده های ارتباطی ارائه خواهند کرد.

سلیمانی از استقرار بالگرد این جمعیت از پنجم فروردین ماه سال آینده در مرکز این استان با هدف تسریع در عملیات امداد رسانی سوانح احتمالی جاده ای و کاهش تلفات حوادث نیز خبر داد.

وی اضافه کرد: بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این بالگرد از پنجم فروردین به مدت 10 روز در این استان مستقر است تا در صورت نیاز، امدادرسانی به حوادث در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

 اجرای طرح های ایمنی و سلامت و راهنمایی مسافران نوروزی همه ساله با هدف کاهش تلفات جاده ای و ارائه خدمات به مسافران تعطیلات نوروزی همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا می شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.