مک کين: آمريکا برای مقابله داعش، راهبرد منسجم ندارد

سناتور جمهوری خواه تصریح کرد آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش، راهبردی منسجم ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، جان مک کین عضو سنای آمریکا از ایالت آریزونا و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: در زمینه سرعت و شدت اقدامات نظامی در جنگ سوریه، تغییراتی رخ داده است.
 
اختیارات بیشتری به فرماندهان امریکایی در این زمینه داده شده است تا بر شدت حملاتشان هم در عراق و هم در سوریه در اطراف شهرهای موصل و حلب بیفزایند. اعلام شده است که تعداد نیروهای نظامی آمریکایی در میدان هم در عراق و هم در سوریه افزایش یافته است.
 
مشارکت امریکا افزایش یافته است و اختیارات بیشتری به فرماندهان نظامی داده شده است. فکر نمی کنم درباره کل راهبرد در این زمینه توافق شده یا اجرایی شده باشد اما به هرحال، شاهد تغییرات اساسی درزمینه اقدامات نظامی هستیم. اما باید از فرصت استفاده کنم و بگویم که هنوز هم نمی بینم راهبردی برای دوران پس از آزادی رقه یا پس از ازادی موصل تدوین شده باشد.
 
اگر قرار باشد با هزینه های زیاد مالی و جانی در این دو منطقه به پیروزی برسیم باید برای دوره زمانی طولانی پس از ازادی این دو منطقه اماده باشیم تا صلح را حفظ کنیم. مک کین در ادامه افزود:در حال حاضر، رقابتی بین اردوغان و کردها؛ بین کردها و ترک ها؛ و رقابتهای دیگر در جریان است.
 
درگیری هایی هم بین کردهای همسو با ما و ترکهای همسو با ما بوجود آمده است. این مسائل باید حل و فصل شود. هنوز راهبرد منسجمی در این خصوص تنظیم نشده است. مک کین درپاسخ به سوال کریستین امانپور مجری شبکه درباره اینکه آیا ترامپ دستور آغاز عملیات آزادی رقه را از دست داعش بزودی صادر خواهد کرد گفت: فکر می کنم او این کار را خواهد کرد.
 
ما در زمینه شکستن حصار رقه به پیشروی هایی دست خواهیم یافت. من نگران منطقه حائلی هستم که بین سوریه و ترکیه وجود دارد و اینکه چه کسی کنترل این منطقه را در دست خواهد داشت و اینکه بین کردها و ترک ها احتمالا چه مناقشه هایی بروز خواهد کرد. اردوغان به شدت نگران ناحیه ای در این منطقه است که در کنترل کامل پ.ک.ک. است.
 
اردوغان پ.ک.ک. را سازمانی تروریستی می داند. درباره رقه باید بگویم که مطمئنم ما رقه را تصرف خواهیم کرد. البته فکر نمی کنم این کار آسان باشد.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار