قناعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تهران با بحران کمبود اتوبوس مواجه است/برای تامین اتوبوس با شرکت خصوصی وارد مذاکره شده ایم

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر نتوانیم تعداد اتوبوس های شهر تهران را به عدد 10 تا 11 هزار دستگاه اتوبوس افزایش دهیم، تهران با بحران روبه رو می شود.

نوروز// شورا // تهران با بحران کمبود اتوبوس مواجه است/برای تامین اتوبوس با شرکت خصوصی وارد مذاکره شده ایمابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع توسعه شبکه اتوبوس رانی شهر تهران، اظهار داشت: در بحث حمل و نقل عمومی اتوبوس بحث بر روی کیلومتر را مطرح کرده ایم و با بخش خصوصی در این رابطه وارد مذاکره شده ایم.

وی با بیان اینکه با یک شرکت خصوصی برای وارد کردن 500 دستگاه اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی قرارداد بسته ایم، افزود: امسال هم با یک شرکت خصوصی دیگر برای وارد کردن هزار دستگاه اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی قرارداد بسته ایم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این هزار و 500 دستگاه اتوبوس می تواند در قالب پر کیلومتر به مقدار مسافتی که در سطح شهر طی می کنند با شهرداری تهران کار کنند.

قناعتی اضافه کرد: بر اساس تعرفه شورا و مصوبه ای که در شورای حمل و نقل وجود دارد، عددی را برای هر اتوبوس لحاظ می کنند تا بخش خصوصی در این موضوع ورود کند چراکه در بخش اتوبوس رانی امروز شرایط خوبی نداریم.
 
وی با اشاره به فعالیت 6 هزار و500 دستگاه اتوبوس در سطح شهر تهران، تصریح کرد: اگر ما این عدد را به 10 تا 11 هزار دستگاه اتوبوس افزایش ندهیم تهران با بحران روبه رو می شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به دلیل اینکه نمی توانیم اتوبوس بخریم باید با اطلاع رسانی و جذب بخش خصوصی این خلاء را پر کنیم.

قناعتی با تاکید بر اینکه در بخش مترو امسال خط 6 و 7 را تا پایان سال افتتاح خواهیم کرد، گفت: دولت تعهد داده که هزار دستگاه واگن برای ما تهیه کند که اگر این امر محقق شود هم می توانیم کسری خط سه را با این واگن ها برطرف کنیم و پیش بینی شده این هزار واگن در خط  6و 7  مترو خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در بحث حمل و نقل عمومی انقلابی رخ داده است، افزود: هم اکنون 3 میلیون مسافر با مترو جا به جا می شوند که با افتتاح خط 6و 7 و تکمیل خط 3، 3 میلیلون مسافر به ظرفیت فعلی اضافه خواهد شد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهرتهران گفت: بدون شک توسعه حمل و نقل عمویم کمک زیادی به کاهش ترافیک، آلودگی هوا و سرعت در جابه جایی مردم می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
اگه طرح وصل کردن دو تا اتوبوس به هم منو اجرا کنین کمبود اتوبوس پیش نمیاد و مردمم له و لورده نمیشن
آخرین اخبار