بررسی عملکرد فدراسیون های ورزشی در سال 95

سبدهای خالی و قراردادهای پوشالی

فدراسیون بسکتبال در سال 95 سال پر فراز نشیبی را تجربه کرد و از دیدگاه کارشناسان بسکتبال این فدراسیون عملکرد ضعیفی را در این سال داشته است.

سبدهای خالی و قراردادهای پوشالیبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛فدراسیون بسکتبال در سال 95 سال پر فراز نشیبی را تجربه کرد و از دیدگاه کارشناسان بسکتبال این فدراسیون عملکرد ضعیفی را در این سال داشته است.مهم ترین رویداد فدراسیون در این سال جدایی درک بائرمن از سکان تیم ملی بسکتبال کشورمان بدون اجازه از فدراسیون بوده است.
 
عملکرد فدراسیون بسکتبال به شرح ذیل است:
تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در بهار 95 توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر بسکتبال را کسب کند.
 
تیم ملی بسکتبال در تیر 95 در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کرد اما با شکست برابر یونان و مکزیک از راهیابی به المپیک ریو بازماند.البته به اعتقاد کارشناسان بسکتبال آسمان خراش ها قابلیت پیروزی برابر مکزیک را داشتند اما مسائلی مسبب شکست ملی پوشان برابر این تیم آمریکایی شد.
 
ملی پوشان بسکتبال با هدایت مهران شاهین طبع در مسابقات ولیام جونز در چین تایپه شرکت کردند و در بین 9 تیم عنوان چهارمی را کسب کردند.البته حامد حدادی در این مسابقات حضور نداشت.

همچنین بائرمن به جای حضور در مسابقات ولیام جونز تصمیم گرفت به عنوان مشاور در کنار بسکتبالست های جوان کشورمان های در مسابقات قهرمانی آسیا در مرداد ماه 95 حضور داشته باشد و همین امر باعث قهرمانی ملی پوشان جوان درآسیا شد.
 
در شهریور ماه،آسمان خراش های کشورمان در مسابقات فیبا آسیا چلنج به میزبانی تهران شرکت کردند و توانستند قهرمانی را از آن خود کنند.
 
تیم بسکتبال پتروشیمی در مسابقات باشگاه های آسیا در مهر ماه توانست عنوان سومی این رقابت ها را به دست آورد.
 
در6 آبان 95، لیگ بسکتبال با بی نظمی آغاز شد.زیرا که برخی از بازیکنان تیم ها در مسابقات بسکتبال 3نفره شرکت کرده بودند و قادر به همراهی تیمشان در لیگ برتر نبودند بر این اساس دو دیدار از هفته نخست رقابت های لیگ برتر بسکتبال با تعویق برگزار شد.البته تعویق در چند بازی به نفع تیم هایی شد که هنوز آمادگی کاملی برای حضور در لیگ را نداشتند.
 
لیگ برتر بسکتبال همچنان با مسائل حاشیه ای ادامه دارد که شامل محرومیت امیرحسین صفرزاده مدیر عامل باشگاه شیمیدر تهران و جدایی بسکتبالیست های خارجی با بهانه های مختلف بوده است.
 
مشکلات بی پولی باشگاه ها هم باید به مسائل حاشیه ای لیگ برتر اضافه کرد که این موضوع باعث بازی نکردن برخی از بسکتبالیست ها در چند دیدار شد.
 
بیست روز مانده به رقابت های غرب آسیا به یک مرتبه درک بائرمن تیم ملی را ترک می کند و با یک تیم آلمانی قرارداد می بندد و همین امر نیمکت بسکتبال را با بحران رو به رو می کند.البته بائرمن با تیم آلمانی هم موفق نبوده و تمام بازی های لیگ آلمان را مقابل حریفان واگذار کرده است.بعد از مدتی فدراسیون بسکتبال تصمیم گرفت شکایت خود را از بائرمن به فیبا ارسال کند و در حال حاضر نتیجه این شکایت مشخص نشده است.
 
در ابتدا کمیته فنی فدراسیون بسکتبال طی جلسه ای مهران شاهین طبع را به سرمربی موقت انتخاب کرد اما شاهین طبع این سمت را نپذیرفت و مهران حاتمی سکان تیم ملی را برعهده گرفت.
 
تیم ملی بسکتبال با هدایت حاتمی و با تلفیقی از بازیکنان بزرگسال و جوان راهی مسابقات غرب آسیا شد و با شکست برابر تیم لبنان عنوان نائب قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد.
 
نقاط ضعف فدراسیون بسکتبال در سال 95
تیم ملی بسکتبال در سال 95 از لحاظ مدیریتی و فنی با ضعف هایی مواجه بود که به اعتقاد کارشناسان در مسابقات انتخابی المپیک نتوانست انتظارات را برآورده کند و حتی برابر تیم ضعیف مکزیک موفقف نشد به برتری برسد.از تیم ملی انتظار نمی رفت که به المپیک راه یابد اما باید برابر تیم آمریکایی جنوبی به پیروزی می رسید.
 
نکته دیگری که درباره عملکرد فدراسیون بسکتبال در این سال وجود دارد این است که بودجه به هیئت ها داده نشده است و به همین دلیل از نظر مالی تامین نیستند و نمی توان پویایی در آن شاهد بود.
 
در تیم ملی بسکتبال می توان بی ثباتی را به وضوح مشاهده کرد زیرا که در ترکیب آن تغییرات پی در پی به وجود آمده است.در هر تورنمت یک تیم ملی اعزام می شود و در حال حاضر ما دارای 4 نوع تیم ملی هستیم.
 
توسط تصمیم فدراسیون بسکتبال و بائرمن ستاره های مطرح تیم ملی به علت جوانگرایی کنار گذاشته شدند.اما با رفتن بائرمن،فرآیند جوانگرایی ناتمام ماند.واین بازیکنان دیگر حاضر نیستند به تیم ملی باز گردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Georgia
ناشناس
۰۴:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
ممنون از خبرنگارتون، ............ با اینگه نميدونم اين گزارش رو كي نوشته ولي كلن ميتونم بگم به بسكتبال مسلط نيست
آخرین اخبار