زیباترین مقصد نوروز کجاست؟

به همه گردشگران توصیه می‌شود از مناظر بی‌نظیری مانند شکوه بی‌بدیل رشته کوه البرز پوشیده از برف که از اکثر خیابان‌های شمالی تهران امکان مشاهده آن هست و آثاری مانند برج آزادی، برج میلاد، پل طبیعت، دریاچه خلیج فارس (چیتگر)، بام تهران، تله‌کابین توچال، تله‌سیژ دربند، باغ ایرانی، باغ هنر، باغ‌موزه مینیاتوری و ... به عنوان بخشی از جاذبه‌های تهران دیدن کنند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم بای‌سلامی - عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری - در روزنامه «شرق» می‌نویسد: تهران زیباترین شهر غرب آسیا و خاورمیانه است؛ این واقعیت ملموس در ایام نوروز با کاهش شلوغی شهر و حجم ترافیک و آلودگی هوا، بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید.
 
از آنجا که سفرهای نوروزی معمولاً خانوادگی و به همراه فرزندان صورت می‌گیرد، مسافران و گردشگرانی که مقصد تهران را در نوروز انتخاب می‌کنند، این فرصت را دارند که به راحتی و با قیمتی مناسب و ارزان، از جاذبه‌های عالی طبیعی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کلان‌شهر بزرگ و زیبای ایران و غرب آسیا بازدید کنند.
 
علاوه بر ساکنان شهر تهران و حومه که در ایام نوروز می‌توانند با آرامش بیشتر از تهران بازدید کنند، این شهر می‌تواند برای همه مردم ایران به‌ویژه شهروندان کلان‌شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و دیگر شهرها مقصدی دیدنی باشد.
 
به همه گردشگران توصیه می‌شود از مناظر بی‌نظیری مانند شکوه بی‌بدیل رشته کوه البرز پوشیده از برف که از اکثر خیابان‌های شمالی امکان مشاهده آن هست و آثاری مانند برج آزادی به عنوان یک اثر نمادین و فاخر، برج میلاد و دولفیناریوم آن، پل طبیعت، دریاچه خلیج فارس (چیتگر)، بام تهران، تله‌کابین توچال، تله‌سیژ دربند، پارک ژوراسیک تهران، باغ پرندگان، پارک ملی خجیر در شرق تهران، میدان مشق، حصار ناصری، کوچه مروی، محله عودلاجان، محله سنگلج، کافه نادری، خیابان لاله‌زار، سردر باغ ملی، ساختمان‌ها، کاخ‌ها، مساجد، فرهنگ‌سراها، گذرگاه‌های پر از درخت مثل خیابان ولیعصر، مترو، میدان‌ها و بوستان‌های چشم‌نواز ملت، ساعی، لاله، چیتگر، جمشیدیه، نیاوران، ارم و باغ‌وحش آن، شیان، آب‌و‌آتش، شهر، جوانمردان، باغ‌موزه دفاع مقدس، دانشجو، بوستان ولایت، پارک جنگلی کوهسار، بهشت مادران، پردیسان، پارک ملی سرخه حصار، تپه‌های عباس‌آباد، باغ ایرانی، باغ هنر، باغ‌موزه مینیاتوری، خانه هنرمندان، بوستان طالقانی و عناصر، المان‌ها و مبلمان‌های عالی شهری، بزرگراه‌ها و مجسمه‌ها به عنوان بخشی از جاذبه‌های تهران دیدن کنند.
 
ابنیه‌های تاریخی مانند کاخ‌موزه‌های گلستان، نیاوران و سعدآباد، برج طغرل، زیارتگاه‌ها از جمله حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، حرم امامزاده صالح و دیگر امامزاده‌ها و بارگاه امام خمینی، موزه‌های بزرگ مانند موزه ایران باستان، موزه هنرهای اسلامی، موزه رضا عباسی، موزه آبگینه و سرامیک، موزه جواهرات ملی، موزه ملک، موزه سینما، موزه عبرت، موزه صلح، باغ‌موزه نگارستان، موزه فرش، موزه قصر و موزه هنرهای معاصر، شهرک سینمایی غزالی و خانه‌های قدیمی مانند عمارت مسعودیه و خانه مقدم از کم‌نظیرترین موزه‌ها و مجموعه‌های جهان هستند. بازار تهران و دیگر بازارهای قدیم و جدید و مراکز تجاری و تفریحی بزرگ، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، بیمارستان‌ها و زیارتگاه‌ها، مجموعه تئاتر شهر، بوستان‌ها، غارها، آبشارها، رودخانه‌ها، مناظری مانند دربند، درکه، ولنجک و توچال در شمال از جمله دیگر جاذبه‌های تهران به شمار می‌آیند.
 
وجود مسجد حضرت ابراهیم(ع)، کلیسای مریم مقدس، کنیسه حییم و آتشکده آدریان نمایشگر صلح و زندگی ادیان مختلف در مرکز تهران و در خیابان سی‌تیر است. مراکز سیاسی و اداری، مانند مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه‌ها، سفارتخانه‌ها و همچنین فرودگاه‌های بین‌المللی، امکانات و ایستگاه‌های مترو و حمل‌ونقل ریلی، پالایشگاه نفت، کارخانجات خودروسازی، بورس، بانک‌ها و ده‌ها جاذبه دیگر موقعیت تهران را در سطح غرب آسیا و خاورمیانه بی‌نظیر کرده است.
 
در ایام نوروز به‌ویژه با ارائه تورهای تهرانگردی که از سوی شرکت‌ها و آژانس‌های معتبر تدارک دیده شده و بیشتر هتل‌ها و دیگر مؤسسات مربوط به صنعت گردشگری تخفیفات ویژه‌ای برای این ایام اعلام كرده‌اند، این بستر فراهم است تا تهران را برای نوروز به مقصدی گردشگری تبدیل کرده و در فرایند جامعه‌پذیری جوانان و نوجوانان، آنها را با جاذبه‌های فاخر ایران آشنا كنيم.
 
 منبع:ایسنا
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار