بازخوانی/رویدادهای مهم قضایی در فروردین95؛

از انتصاب دادستان کل کشور تا اعلام خبر قتل ستایش قریشی

انتصاب دادستان کل کشور، اعلام جمعیت کیفری زنان، احضار مولاوردی برای ارایه توضیحات مهمترین وقایع و اخبار حوزه حقوقی-قضایی فروردین 95 بود.

به گزارش خبرنگارحوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از حوزه‌هایی که اقشار مختلف جامعه خبرهای آن را پیگیری می‌کنند بخش حقوقی و قضایی است، در این گزارش خلاصه تمامی اخبار مربوط به حوادث، برگزاری دادگاه‌ها و پرونده‌های قضایی را در  فروردین سال  95 می خوانید.  

*حجت الاسلام منتظری حکم دادستانی کل کشور را دریافت کرد 

روز 17 فروردین 95 حجت الاسلام محمدجعفر منتظری که پیش از این ریاست دیوان عالی کشور را برعهده داشت با حکم رئیس قوه قضاییه به سمت دادستانی کل کشور منصوب شد. پیش از این حجت الاسلام رئیسی ریاست دادستانی کل کشور را بر عهده داشت.

اول نوروز///// از انتصاب دادستان کل کشور تا اعلام خبر قتل ستایش قریشی

*حجت الاسلام رئیسی مشاور عالی رئیس قوه قضاییه شد

آیت الله آملی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه دادستان کل کشور، حجت الاسلام رئیسی را به سمت مشاور عالی قوه قضاییه منصوب کرد.

اول نوروز///// از انتصاب دادستان کل کشور تا اعلام خبر قتل ستایش قریشی

*راه‌اندازی کلینیک‌های حقوق شهروندی در سراسر کشور

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری از راه‌اندازی کلینیک‌ها و دفاتر حقوق شهروندی برای آشنایی و آگاهی مردم نسبت به حقوق خود خبر داد و گفت: آگاهی‌ یافتن شهروندان با حقوق خود می تواند مشکلات و آسیب‌های جامعه را کاهش دهد زیرا در دفاتر و کلینیک‌های شهروندی فعالیت‌های مشاوره‌ای انجام می‌شود.

زنجانی وکالت اموال داخل ترکیه را به شرکت نفت داد

یکی از پرونده های مهمی که در سال 95 قوه قضاییه به آن رسیدگی کرد، پرونده بابک زنجانی است.
روز 21 فروردین 95 رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع بابک زنجانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دفترخانه شماره 518 با هماهنگی وارد زندان شد و زنجانی وکالت اموال داخل ترکیه را به شرکت نفت داد.

اول نوروز///// از انتصاب دادستان کل کشور تا اعلام خبر قتل ستایش قریشی

احضار مولاوردی برای ارائه توضیحات/حکم اعدام بابک زنجانی مصلحت‌اندیشی نیست/مرخصی رحیمی در ایام نوروز

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در نود و چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در عصر 22 فروردین برگزار شد، خبرهایی از جمله احضار مولاوردی برای ارائه توضیحات و همچنین اخبار ذیل را رسانه ای کرد:

*عفو 11هزار زندانی در سال 94
*انتصاب حجت الاسلام و المسلمین بهرامی به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری
*احداث ۳ اردوگاه و انتقال زندانیان مواد مخدر
*اعطای 51 هزار مرخصی در سال 94
*کاهش قتل‌های عمدی در تهران 
*حکم بازداشت 10 نفر از محکومان پرونده ارزی
*حکم اعدام بابک زنجانی مصلحت‌اندیشی نیست
* محاکمه 44 نفر در پرونده مدیرعامل سابق بانک صادرات
*پرونده حمله به سفارت عربستان در مدت 70 روز رسیدگی شد
*750هزار نفر از صاحبان حساب  ثامن‌الحجج تعیین تکلیف شدند
*1088 نفر به تعداد قضات اضافه شد
*مجرمان مربوط به مواد مخدر 42 درصد از کل زندانیان  
*محمدرضا رحیمی از مرخصی ایام عید استفاده کرده است

*اتمام قرار بازداشت محمد علی طاهری

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمد علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه در ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، از اتمام قرار بازداشت موکلش خبر داد و گفت: روز 18 فروردین قرار بازداشت محمد علی طاهری تمام شد، اما بازپرس پرونده عنوان کرد که تصمیم دارد حکم قرار بازداشت جدید صادر کند.

*اعلام خبر قتل ستایش قریشی

21 فروردین ماه 95 بود که رسانه‌ها از قتل یک دختربچه شش‌ساله افغانستانی توسط نوجوان 17ساله ایرانی در خیرآباد شهرستان ورامین خبر دادند.

اول نوروز///// از انتصاب دادستان کل کشور تا اعلام خبر قتل ستایش قریشی
*امضای توافق نامه انتقال محکومان بین ایران و قزاقستان

حجت‌ الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در دیدار عصر روز 23 فروردین با دادستان کل جمهوری قزاقزستان توافق نامه انتقال محکومان بین دو کشور را امضا کرد.

*پرونده‌های رانندگی در حالت مستی 2900 فقره است 

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در نخستین جلسه‌ شورای معاونان دادستانی تهران، که در روز یکشنبه 22 فروردین ماه برگزار شد، با بیان اینکه آمار پرونده‌های رانندگی در حال مستی در شهر تهران در سال 1394، 2900 فقره است، گفت: این آمار هشدار دهنده است و سرپرستان نواحی ضمن اتخاذ تدابیر مدیریتی همراه با برنامه‌ریزی، در مقابله با این گونه جرایم اقدام کنند.

*جمعیت زندانیان زن اعلام شد

جعفری دولت آبادی دادستان تهران گفت: در پایان سال 94 آمار کانون اطفال از 220 نفر به 94 نفر و جمعیت زندان زنان از 1200 نفر به 880 نفر کاهش یافته است.

تشکیل سه پرونده در محاکم قضایی ترکیه برای بازپس گیری اموال زنجانی

غلامرضا مهدوی وکیل شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با پیگیری اموال بابک زنجانی در کشور ترکیه و شکایت از (قدرت تنجل )امین اموال زنجانی در این کشور، گفت: شرکت ملی نفت ایران از طریق دادستانی متوجه شده است که قدرت تنجل شریک و امین اموال زنجانی در شرکت (اونرایر) ترکیه اقدام به واگذاری سهام این شرکت به شخصی به نام (بابانا) کرده است. شرکت نفت در رابطه با بازپس گیری اموال بیت المال درمحاکم قضایی ترکیه دارای سه پرونده است که یکی مربوط به بحث افزایش سهام و سرمایه شرکت اونرایر و دیگری در رابطه با ابطال معامله قدرت تنجل با شخص بابانا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرج از بم استان کر مان
۱۱:۱۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
ستایش جان تو فرزند ملت ایر ان هستی وقاتلت اعدام باید گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
خداوندا تو ستایشها را نگهدار باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
ستایش جان عیدت مبارک
آخرین اخبار