خدابخشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رشد اقتصادی اعلام شده از سوی دولت در زندگی و رفاه مردم قابل لمس نبوده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رشد اقتصادی اعلام شده از سوی دولت در زندگی مردم قابل لمس نبوده و متوسط درآمد سرانه تغییری نداشته است.

خدابخشی"محمد خدابخشی" عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضرورت تداوم اجرای شعار اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر کاهش وابستگی به نفت تأکید دارد و رشد اقتصادی کشورمان در سال پیش 8.9 درصد بود اما عمده این رشد به نفت وابسته بود.

نماینده مردم الیگودرز اظهار داشت: برخی حوزه‌ها در کشور طی سال 95 مانند پتروشیمی‌ها رشد خوبی داشتند اما در مقابل آن بخش‌هایی مانند فلزات اساسی و طرح‌های عمرانی با رشد منفی مواجه بودند.

خدابخشی تأکید کرد: با توجه به تأکید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر کاهش وابستگی به نفت و وجود این وابستگی برای ایجاد رشد اقتصادی مسلما این پیشرفت‌ها همخوانی بسیاری با سیاست‌های کلی نداشته است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی اعلام شده از سوی دولت قابل لمس در زندگی و رفاه مردم نبوده است، گفت: متوسط درآمد سرانه ما در کشور تغییری نداشته و بهبود نیافته و این متوسط درآمد نسبت به گذشته بهتر نشده است. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: شعار اقتصاد مقاومتی، ‌اقدام و عمل برای سال 95 بود اما باید آن را طی امسال نیز رها نکرد و همچنان حتی برای سال‌های آینده آن را به طور جدی پیگیری کرده و سرلوحه کار دولت و مجلس قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
اصلاً رشد نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
فقر و فساد و بیکاری و ....
آخرین اخبار