اروميه//

واردات بی‌رویه آفتی برای صنعت آذربایجان غربی

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به واردات بی‌رویه شاهد رکود در صنعت آذربایجان غربی هستیم و واردات بی‌رویه کالا آفتی برای صنعت این استان محسوب می‌شود.

علی زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: واردات کالاهایی با قیمت و کیفیت پایین سبب شده تا فروش کالاهای تولید داخل که با کیفیت‌تر و گران‌تر هستند با مشکل مواجه شود.

وی با بیان اینکه نباید کالاهایی مشابه که در داخل تولید می‌شوند وارد شوند، تصریح کرد: ورود کالاهای خارجی و واردات بی‌رویه کالا سبب بروز مشکلاتی در چرخه تولید این استان شده و صنعت‌کاران را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه کالاهای چینی بازار را تسخیر کرده‌اند، خاطرنشان کرد: عدم نظارت دقیق بر کالاهای وارداتی سبب بروز چنین مشکلی شده است.

زنجانی با اشاره به بالا بودن قیمت مواد اولیه، گفت: بالا بودن قیمت مواد اولیه سبب شده تا قیمت تمام شده کالا نیز بالا رود.

وی حمایت دولت از صنعتکاران استان را خواستار شد و گفت: در این میان دولت می‌تواند کمک حال صنعتکاران استان باشد که در این زمینه واگذاری تسهیلات و در اختیار گذاشتن مواد اولیه با کمترین قیمت می‌تواند راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه با افزایش تعرفه گمرک واردات و کاهش تعرفه گمرک در بحث صادرات، می‌توان جلوی واردات بی‌رویه را گرفت، گفت: با توجه به نفوذپذیری عده‌ای از تجار با توان مالی بالا به مجامع گمرکی باید نظارت بیشتری در این زمینه اعمال شود.

زنجانی با اشاره به محروم بودن شهرستان‌های نقده و اشنویه، تصریح کرد: توان مالی مردم منطقه کم است و بر این اساس بخش خصوصی در این منطقه در بحث سرمایه‌گذاری فعال نیست و رغبت برای جذب سرمایه‌گذاری بسیار کم است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت نامطلوب بخش صنعت استان خاطرنشان کرد: شاهدیم که بعد از مدت زمان کمی این قضیه به نفع تجار تمام می‌شود.

وی هم مرز بودن آذربایجان غربی با 3 کشور را ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار اعلام کرد و خواستار همکاری هر چه بیشتر مسئولان با سرمایه‌گذاران شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.