مجلس نمایندگان آمریکا امروز درباره ارتباط دولت ترامپ با روسیه نشست علنی برگزار می‌کند

مدیران اف‌بی‌آی و آژانس امنیت ملی آمریکا امروز نتیجه تحقیقات درباره ارتباط احتمالی دولت ترامپ با روسیه را علنی خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "جیمز کومی"، مدیر اف‌بی‌آی، و "مایک راجرز"، مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا، امروز در نشست علنی مجلس نمایندگان آمریکا به ارائه نتایج تحقیقات خود درباره ارتباط ستاد انتخاباتی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، با روسیه و همچنین موضوع ادعای شنود مکالماتی ترامپ بوسیله "باراک اوباما"، رئیس جمهور پیشین آمریکا، می‌پردازند.

پیش از این، روسیه، هرگونه ارتباط با ستاد انتخاباتی ترامپ را تکذیب کرده و ترامپ نیز از مقامات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان خواسته بود با انجام تحقیقات کامل، شک و تردیدها را نسبت به این پرونده از بین ببرند.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه اعلام کردند مدارکی به دست آمده که نشان می‌دهد هکرهایی از جانب مسکو به ایمیل رئیس ستاد انتخاباتی "هیلاری کلینتون"، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، دسترسی پیدا کرده و با افشای برخی اطلاعات محرمانه سعی در تخریب چهره این نامزد دموکرات داشته‌اند. پس از هک ایمیل‌های مربوط به کلینتون، دونالد ترامپ مقبولیت بیشتری در میان رای‌دهندگان آمریکایی به دست آورد و موفق به پیروزی انتخاباتی شد.

مدیران اف‌بی‌آی و آژانس امنیت ملی آمریکا از "دیوین نونس"، رئیس جمهوری‌خواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، و  "آدام شیف"، عضو ارشد دموکرات این مجلس، برای ادای پاره‌ای از توضیحات، به نشست علنی امروز دعوت کرده‌اند. این نشست ساعت 14 به وقت گرینویچ برگزار می‌شود.

"دیوین نونس" روز گذشته مدعی شده بود بر اساس تحقیقات انجام شده هیچ مدرکی دال بر همکاری و تبانی میان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ وجود ندارد.

از سوی دیگر"آدام شیف" تاکید دارد شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد برخی شهروندان آمریکایی همکاری‌هایی با روسیه داشتند و به نفوذ این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک کردند.

"آدام شیف" معتقد است مدارک و شواهدی که در دست دارد برای متهم کردن ستاد انتخاباتی ترامپ کافی هستند.

در اواخر دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، نهادهای اطلاعاتی آمریکا دریک ارزیابی محرمانه اعلام کرده بودند "افرادی مرتبط با کرملین" ایمیل‌های هک‌ شده کمیته دموکرات‌های آمریکا و رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون را در اختیار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس قرار داده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار