اهواز؛

سوخو در اندیمشک کلید خورد

اولین نمایش محیطی به نام سوخو و با موضوع چهارم آذر، سالروز طولانی ترین بمباران هوایی بعد از جنگ جهانی دوم در اندیمشک کلید خورد.

سوخو در اندیمشک کلید خورد
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ امین پورمند، کارگردان نمایش سوخو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اهواز بیان داشت: این نمایش با 5 بازیگر به روی صحنه می رود.
 
وی افزود: "سوخو" کاری از گروه تئاتر طلوع است و پژمان شاهوردی کار نویسندگی آن را بر عهده داشته وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک و دفتر هنرهای نمایشی آغاز به کار کرد.
 
پورمند تصریح کرد: ایده ی این نمایش را با نویسنده در میان گذاشتم و ایشان با قلم توانا و ذوق خودش حمله هوایی ۵۴ فروند جنگنده ی هوایی رژیم بعث عراق و مقاومت و پایداری مردم اندیمشک در این روز را در قالب نمایش نامه تنظیم نمود.
 
این کارگردان اذعان داشت: دینی از مظلومیت مردم شهرم بر گردن من است که باید ادا شود.
 
وی خاطرنشان کرد: چهارم آذر همچون هلوکاست و حلبچه فاجعه ای دهشتناک بود و این نمایش با حمایت دکتر فریدون حسنوند، نماینده شهرستان اندیمشک، پیمان جهانگیری، فرماندار این شهرستان و علی بازگیر، رییس اداره ارشاد اندیمشک در صدد است تنها جلوه ای از حماسه ی به یاد ماندنی مردم این شهرستان نشان دهد.

شایان ذکر است؛ امین پورمند نمایش های موفقی در سال ۹۵ از جمله جشنواره سراسری تئاتر ارسباران (نمایش کوچه خیابان خانه)، جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان(نمایش اوژاژ)، جشنواره منطقه ای تئاتر لاله های سرخ (نمایش کوچه) و جشنواره منطقه ای تئاتر شرهانی (نمایش کوچه) را در پرونده خود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.