مقارن با ورود به سال نو ؛

بررسی فصل جدیدی از روابط ایران و کشور گرجستان

ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در دیدار با وزیر امور اقتصاد و توسعه پایدار فصل جدید روابط با گرجستان را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در دیدار با وزیر امور اقتصاد و توسعه پایدار فصل جدید روابط با گرجستان را مورد بررسی قرار دادند.
 
در این دیدار که همزمان با ورود به سال نو صورت گرفت مسائل کلان در مناسبات اقتصادی پیرامون کریدور شمال – جنوب (خلیج فارس – دریای سیاه ) ترانزیت ، حمل و نقل ، همکاری های جامع در خصوص انرژی ، سوآپ گاز ، صادرات کالا به اروپا و آسیای مرکزی ، طراحی برای همکاری های دو و سه جانبه ناظر بر تکمیل پروژه های کلان مواصلاتی و شبکه نقل و انتقال  مورد تاکید و استقبال طرف گرجی قرار گرفت .
 
ترتیبات بانکی و گشودن فضای جدید مناسبات مالی و برنامه ریزی برای دیدار مقامات بلند پایه دو کشور ، مسئولین کمیسیون مشترک در آینده نزدیک مورد تفاهم قرار گرفت .
 
هم چنین داوید زالکالیانی قائم مقام وزارت خارجه گرجستان در دیدار دیگری سفر معاون وزارت امور خارجه ایران را گامی موثر در جهش مناسبات دوکشور تلقی نمود .
 
ضرورت رسیدگی و ساماندهی امور گردشگری بین دو کشور نیز یکی از موضوعات مهم مورد توجه دو طرف بود و طرف گرجی قول داد تا در این خصوص همکاری لازم را با طرف ایرانی داشته باشد .
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار