وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

اقتصاد ایران تحول نمی یابد، مگر از طریق IT وICT

تا پایان دولت همۀ شهرهای کشور از اینترنت نسل سوم بهره‌مند می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای دولت تدبیر و امید بر اساس سیاست کوچک‌سازی دولت و با هدف تصمیم‎سازی، هدایت و نظارت دولت عمل کرده و در نظر داشته است سایر امور را به دست مردم بسپارد.

وی دربارۀ دستاوردهای کشور در حوزۀ ICT گفت: اکنون شبکه انتقال کشور بیش از 10برابر شده؛ به‌گونه‌ای‌که از شهریور92 تاکنون از 950 به 10هزار گیگابایت رسیده است.

محمود واعظی افزود: پهنای باند اینترنت 624 گیگابیات بر ثانیه بود که امروز 6هزارو800 گیگابایت بر ثانیه شده است و امیدواریم تا اردیبهشت رشد قابل توجهی داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ابتدای دولت تدبیر و امید نسل سوم تلفن همراه فقط در تهران بود درحالی‌که اکنون بیشتر شهرها دارای نسل سوم تلفن هستند و تلاش این است تا پایان دولت همۀ شهرهای کشور از اینترنت نسل سوم بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: هیچ روستایی در ابتدای دولت تدبیر و امید دارای اینترنت نبود درحالی‌که اکنون بیشتر روستاها دارای اینترنت هستند و تلاش دولت پوشش اینترنت در 90درصد روستاهای کشور تا پایان اردی‌بهشت است.

واعظی گفت: نگاه به حوزۀ ارتباطات و فناروی اطلاعات به‌گونه‌ای است که ICT همانند بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته پیشتاز در توسعه باشد و این حوزه به حوزه‌ای توانمندساز در همۀ بخش‌های کشور تبدیل شود.

وی در خصوص سیاست‌های وزارت ارتباطات دربارۀ فضای مجازی بیان کرد: گزارش ارائه شده به وزارت ارتباطات حاکی از استفادۀ یک‌ونیم درصدی از فضای نامناسب اینترنت است درحالی‌که به میزان 98ونیم درصد از اینترنت استفادۀ درست می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: معتقدیم بی‌انصافی است به‌دلیل یک‌ونیم درصد استفادۀ نادرستی که از فضای مجازی می‌شود، قشر وسیعی را از این قابلیت محروم کنیم.

واعظی گفت: به‌دنبال آن هستیم خدمات در بستر شبکۀ ملی ارتباطات و به‌صورت دانش‌بنیان ارائه شود؛ نه اینکه شغل را در بستر صنعت و کشاورزی ارائه کنیم ازاین‌رو معتقدیم باید از حوزه‌هایی که بدون استفاده از منابع، تولید ثروت را به همراه دارند حمایت کنیم.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سخنانش در جلسۀ شورای راهبری ارتباطات و توسعۀ اطلاعات استان یزد در پاسخ به درخواست‌های مسئولان و فعالان حوزۀ IT وICT گفت: یزد از نظر استعداد و نیروی انسانی غنی است و امروز در دنیا ثروت را انسان‌ها و نه منابع، می‌سازند.

وی با بیان اینکه سه مقولۀ نرم‌افزار و محتوا و خدمات از تولیدات حوزهٔ IT و ICT هستند، افزود: با طرح پایلوت سلامت و تبدیل یزد به شهر هوشمند یزد موافق‌ایم و وزارت ارتباطات در اندازۀ توان برای تحقق این موارد تلاش می‌کند.

واعظی به حمایت نخبگان یزدی برای تولید نرم‌افزار تأکید کرد و گفت: طرح لجستیک و طرح یزد به‌عنوان پایلوت محتوای آموزشی به وزارت ارائه شود تا پس از بررسی در توسعۀ استان در این زمینه نیز اقدام شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.