رشت؛

اجرای آیین های سنتی و فهرست ملی میراث فرهنگی درجشنواره بهارانه

یازدهمین جشنواره بهارانه از امروز در موزه میراث روستایی گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ این جشنواره با اجرای آیین سنتی عروسی گولی که جزء فهرست ملی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است  آغاز به کار کرد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: این جشنواره از اول تا 12 فروردین ماه اجرا خواهد شد.
 
رضا علیزاده با اشاره به اینکه در این جشنواره آیین های بومی- محلی که غالبا جزء فهرست ملی است از قبیل عروسی گولی ، نوروزی خوانی،لافند بازی و کشتی گیله مردی اجرا خواهد شد.
 
وی افزود: همچنین برای دومین سال پیاپی آیین نوروزگاه که جزء برنامه نوروزی ثبت جهانی در یونسکو است نیز در موزه میراث روستایی گیلان اجرا می شود.
 
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:برپایی نمایشگاه های صنایع دستی ، عرضه و پخت انواع غذا و  شیرینی های محلی و اجرای موسیقی فولکوریک که موجب نشاط اجتماعی است از دیگر برنامه های این جشنواره است.
 
رضا علیزاده افزود: وجود 9 الگوی معماری، مردم شناسی و فرهنگی در موزه میراث روستایی موجب شد تا مرکز برپایی یازدهمین جشنواره بهارانه میراث فرهنگی  شود.
 
وی تصریح کرد: گردشگران می توانند تا دوازدهم فروردین ماه همه روزه از ساعت9صبح تا 6عصر از آن در کیلومتر 17 آزاد راه رشت- تهران نرسیده به پلیس راه سراوان دیدن کنند. 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.