گرمسار;

برپایی نمایشگاه نگارگری در موزه اقوام گرمسار

نمایشگاه آثار نگارگری از گنجینه نفیس موزه ملی ملک در موزه اقوام گرمسار برپا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهوش کمالی رئیس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان گرمسار گفت : این نمایشگاه با همکاری موزه اقوام و موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شده است.

وی افزود : در این نمایشگاه 30 اثرنگارگری از مجموعه موجود در گنجینه موزه ملی برای نمایش در اختیار این موزه اقوام قرار گرفته و تا 15 روز آینده برپاست.

کمالی با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر از این نمایشگاه دیدن کنند، افزود: سفره هفت سین باستانی ایرانی نیز به سنت هرساله در موزه اقوام برپا شده است.

وی گفت: این سفره هفت سین در بردارنده آداب و سنن ویژه مردم شهرستان گرمسار است به طوری که سفره هفت سین مردم این شهرستان بر طبق سنت و اعتقادات نیک گذشتگان شان حاوی شیر و ماست، اسپند، گلاب ، شربت و گندم است.

گفتنی است ، موزه اقوام(خانه باقری) از خانه باغ های قدیمی شهرستان گرمسار است که مالک آن از خوانین شهرستان به نام میرزا علی باقری بوده است .

این بنا در اواخر عهد قاجار احداث شد و در مورخ 14/02/1378 با شماره 2314 به ثبت آثار ملی کشور رسیده است که در مرکز شهر واقع شده است.

این ساختمان در دو طبقه با مصالح خشت خام- بندکشی گچ و خاک و تزئینات آجر خطایی ساخته شده است،در پوشش سقف طبقه دوم از تیرهای چوبی و کاه گل استفاده گردیده و دارای هشت اتاق به صورت قرینه و در مجاورت هم و در هر طبقه 4 اتاق ساخته شده است.

این بنا در تاریخ 21 بهمن سال 89 تبدیل به موزه شهرستان گرمسار شد و به جهت اینکه اقوام مختلفی در شهرستان گرمسارسکونت دارند و شهرستان معروف به جزیره اقوام است به نام موزه اقوام(موزه مردم شناسی)نام گذاری شده است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار