حاشیه‌های دومین روز ثبت نام انتخابات شورای شهر تهران؛

ردپای احمدی‌نژاد در فرمانداری/ گلایه فرمانداری از عدم دریافت بودجه انتخابات/ یکشنبه می‌آیم؛ شور بیشتری داشته باشد!

دومین روز ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری نیز با حاشیه‌هایی همراه بود.

رد پای احمدی‌نژاد در فرمانداری/ گلایه فرمانداری از عدم دریافت بودجه انتخابات/یکشنبه می‌آیم؛ شور بیشتری داشته باشد!
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛دومین روز ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستا در محل فرمانداری تهران در حالی آغاز شد که داوطلبان مشتاق حضور در شورای شهر با وجود هنوز 15 دقیقه مانده به زمان رسمی آغاز ثبت نام پشت درب فرمانداری در انتظار ایستاده بودند.

با شروع زمان ثبت نام در ساعت 8 صبح و باز شدن درب فرمانداری، متصدیان ثبت نام پشت میزهای خود قرار گرفته و مدارک را از مراجعه کنندگان دریافت کردند.


*سالنی برای خبرنگاران

امسال برخلاف دوره‌های قبل انتخابات و حتی ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرمانداری مکانی مجزا را برای خبرنگاران در نظر گرفته بود، البته روبروی سالن اصحاب رسانه قسمتی هم برای ثبت نام داوطلبان شورای شهر در صورتی که ظرفیت سالن فرمانداری پر شود، تعبیه شده بود و در طبقه بالا هم دفتری برای اعضای هیئت نظارت بر انتخابات قرار داشت.

همان ابتدای صبح خبرنگاران با روی گشاده و احوالپرسی شخصی که از سوی فرمانداری مسئول رسیدگی به امور آن‌ها شده بود، مواجه شدند در میانه صحبت یکی از خبرنگاران با کمی گلایه به وی گفت؛ گویا امسال فرمانداری اجازه حضور یک خبرنگار از هر رسانه را داده و اعلام داشته بودجه کافی برای ارائه ناهار را ندارد.

وی با شنیدن این سخن خندید و سر درد و دلش باز شد و گفت؛ هنوز فرمانداری بودجه خود را برای انتخابات شورای شهر و روستا دریافت نکرده و حتی این ساختمان هم به صورت رفاقتی از سوی یکی از بانک ها در اختیار ما قرار داده شده است.


*رد پای احمدی‌نژاد در فرمانداری

برخلاف روز اول ثبت نام انتخابات شوراها که برخی هنرمندان، ورزشکاران و اعضای شورای شهر در همان ساعت اولیه صبح به فرمانداری برای ثبت نام مراجعه کرده بودند، امروز تا ساعت 9:30 دقیقه صبح نشانی از چهره‌ها نبود.

"غلامعلی رجایی" مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اولین چهره‌ای بود که برای ثبت نام پا در فرمانداری گذاشت، وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد که به صورت مستقل به این انتخابات وارد شده اگرچه برخی گروه‌ها اسمش را در لیست خود قرار داده‌اند اما هنوز هیچ لیستی را انتخاب نکرده است.

بعد از آن حضور "مهدی خورشیدی‌آزاد" داماد احمدی‌نژاد رئیس جمهور نهم و دهم توجه خبرنگاران و عکاسان را به خود جلب کرد، عکاسان با حضور در مقابل میز خورشیدی خواستار گرفتن عکسی با در دست داشتن شناسنامه از سوی وی شدند که این درخواست با لبخندی مورد موافقت قرار گرفت.

داماد احمدی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از مستقل وارد شدن خود به انتخابات شورای شهر خبر داد و گفت؛ البته برای حضور در انتخابات با پدر زن خود مشورت کرده‌ام که وی نظر چندان مثبتی نسبت به این امر نداشته است و بنده در آینده تصمیم می‌گیرم که در کدام لیست قرار بگیرم.


*استقبالی گرم با طعم عیدانه

ساعت 10 صبح محمودی‌شاه‌نشین رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا به منظور بازدید از روند ثبت نام انتخابات در فرمانداری تهران حضور یافت. وی با استقبالی گرم با طعم روبوسی و بغل گرفتن عیدانه عیسی فرهادی فرماندار تهران روبرو شد و بعد از آن به بازدید خود ادامه داد.

در این میان با نگاهی به برخوردهای برخی مراجعان این سوال پیش می‌آمد که چگونه داوطلبانی که حتی از داشتن خودکار و اطلاعات اولیه ثبت نام بی‌بهره هستند، می‌توانند سکان اداره شهر تهران را برعهده بگیرند؟

وسایل نقلیه و تیپ‌های ظاهری داوطلبان در زمان ورود به فرمانداری هم در جای خود جالب توجه بود، برخی با موتور، دیگری پیاده و بعضی دیگر با ماشین‌های لوکس در مقابل فرمانداری قرار می‌گرفتند.


*من به عیدی دادن معروفم

"اسماعیل دوستی" عضو کنونی شورای شهر یکی از چهره‌هایی بود که بعد از ورود به فرمانداری متوجه شد که مدرک کارشناسی خود را همراه ندارد و برای آوردن آن خارج شد، بعد از حدود نیم ساعت به فرمانداری بازگشت. در بدو ورود در مقابل در جمع عکاسان و خبرنگاران روبرو شد و با خنده به آن‌ها گفت؛ شما مگر تعطیلی ندارید که اینجا هستید؟ 

یکی از خبرنگاران به مزاح در پاسخ وی اظهار داشت که آمدیم عیدی بگیریم، "من به عیدی دادن معروفم" این جمله ای بود که دوستی در پاسخ به خبرنگار گفت.   
 
*شائبه ثبت نام محسن هاشمی

حضور یکی از چهره‌های نزدیک به خانواده مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این شائبه را بوجود آورد که وی برای آماده‌سازی زمینه ثبت نام محسن هاشمی به فرمانداری آمده است. 

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با رد این موضوع گفت که برای عید دیدنی به منزل مادرم آمده بودم که در این نزدیکی است لذا آمدم تا اسامی مراکز شیفت برای ارائه سوءپیشینه را بگیرم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا حضور محسن هاشمی در انتخابات شوراها رد کننده شایعه حرکت وی برای شهردار تهران شدن است، اظهار داشت: بله وی اقدام خود برای شهردار شدن را رد کرده اما شاید برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند(با خنده).

اما در ادامه روند ثبت نام برخی چهره‌های دیگر همچون سیدعباس سجادی، محمدحسین پرکره، حسن رسولی، علیرضا دهقان، طاهره عیدی زاده، محسن پیرهادی، مجتبی حسینی، محمدعلی زم، محمدصادق مشایخ، رضا ایرانمنش و حسین الله کرم در فرمانداری حضور یافتند.


*یکشنبه می‌آیم شورش بیشتر باشد!

"حسین الله‌ کرم" رئیس کنونی شورای هماهنگی حزب‌الله یکی از چهره‌هایی بود که حضورش برای خبرنگاران جالب توجه بود، اما وی بعد از کمی تعلل در فرمانداری گفت امروز ثبت نام نمی‌کنم. وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، برای توضیح دلیل ثبت نام نکردنش گفت، می‌روم یکشنبه می‌آیم که شور بیشتری داشته باشد.

کم کم با نزدیک شدن به زمان پایان روند ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ساعت 16 بعدازظهر، حضور جمعیت داوطلب در فرمانداری هم رو به کاهش گذاشت و در پایان هم علی اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران به میان خبرنگاران آمد و گزارشی از تعداد ثبت نام‌های امروز ارائه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام دکترمحمود احمدی نژاد دوستت دارم انشالله زنده وپیروز باشید
آخرین اخبار