باید به آیین‌های باستانی در سینما توجه شود/ ایام نوروز رمان بخوانید

رداخت به آیین‌های باستانی و سنتی كشور مثل عید نوروز در فضای سینما جایگاه فرهنگی خاصی دارد و باید به آن توجه شود.

باید به آیین‌های باستانی در سینما توجه شود/ ایام نوروز رمان بخوانید
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لاله صبوری، بازیگر سینما و تلویزیون، معتقد است: پرداخت به آیین‌های باستانی و سنتی كشور مثل عید نوروز در فضای سینما جایگاه فرهنگی خاصی دارد و باید به آن توجه شود.
 
این هنرمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری در تكمیل صحبت‌های بالا بیان كرد: پرداخت به مقوله آیین‌های باستانی در سینما، یك مسئله فرهنگی است و باید ببینیم چگونه به آن پرداخته می‌شود. سینما از دل جامعه بیرون می‌آید. طبیعتا زمانی هم كه پرداختن به مسائل آیینی و سنتی در جامعه كم شود، نمودش در سینما كمتر خواهد شد. در اینكه باید به آیین‌های باستانی كشورمان توجه كرد شكی نیست اما باید به شیوه درست به این مقوله پرداخت.
 
وی ادامه داد: فكر می‌كنم در حد معمولش این اتفاق در سینما می‌افتد. به عنوان مثال، فیلم «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی در عین حالی كه به مسائل اجتماعی پرداخته، به بخشی از آیین‌های سنتی‌مان هم اشاره كرده است. اگر منظور از پرداخت به آیین باستانی همچون نوروز، پهن كردن سفره هفت سین و روز طبیعت و بیرون رفتن در آن روز و ... است كه فكر می‌كنم در این حد سینما به مقوله آییین باستانی نگاه می‌كند. البته این موضوع را هم در نظر بگیریم كه فضای سینما متفاوت‌تر از تلویزیون است. با این حال توجه بیشتر به این مقوله در فضای سینما اتفاق بدی نیست و اصولا پرداختن به آیین‌ها خوب است؛ چراكه یك مسئله فرهنگی است و قطعا اگر نگاه بیشتری به آن شود باعث پیشرفت خواهد شد.
 
صبوری همچنین عنوان كرد: ناگفته نماند كه پرداخت و توجه بیشتر به آیین‌های باستانی كشور در سینما، یك كاربرد طولانی و درازمدت دارد.
 
این بازیگر سینما سپس در پاسخ به اینكه آیین‌های باستانی ما چقدر بار دراماتیك دارند و آیا می‌توان نوروز را به عنوان یك مضمون سینمایی نگاه كرد و بر اساس آن خلق اثر كرد، گفت: آیین‌های باستانی هنری است كه باید دراماتیزه شوند. كسی كه می‌خواهد در این زمینه كار كند قطعا می‌تواند موفق باشد البته اگر سوژه‌اش را درست انتخاب كند.
 
لاله صبوری در پایان گفت‌و‌گوی خود در پاسخ به اینكه چه پیشنهادی برای مخاطبان نوروزی برای گذراندن اوقات فراغتشان دارد، بیان كرد: به نظرم این ایام بهترین فرصت برای تماشای فیلم‌هایی كه اكران نوروزی دارند، است. همچنین با توجه به در دسترس بودن فیلم، به نظرم از سینمای دنیا عقب نمانیم. اگر در این ایام فرصت داشتند حتما رمان بخوانند و از مطالعه غافل نشوند.
 
 
انتهاي پيام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار