خوشرو در مراسم بزرگداشت نوروز در سازمان ملل متحد:

پيام نوروز مقابله با افراطی‌گری، تاريكی، تخاصم و تخريب است

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: پیام نوروز در جهان مملو از بحران کنونی بیش از هر زمان دیگری اهمیت می‌یابد؛ پیامی که با افراطی گری، تاریکی، تخاصم و تخریب مقابله می‌کند.

پيام نوروز مقابله با افراطی‌گری، تاريكی، تخاصم و تخريب است
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سخنرانی غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه در مراسمی که به مناسبت نوروز در مقر سازمان ملل برگزار شد به سخنرانی پرداخت.

متن سخنرانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در این مراسم به شرح زیر است:
 
بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک.
 شاخه‌های شسته، باران خورده، پاک.
نرم نرمک می‌رسد اینک بهار.
خوش به حال روزگار.

نوروز با همه مفاهیم، رسوم و تشریفاتش، بیش از یک تاریخ صرف در تقویم ماست. نوروز یک منظومه فرهنگی است که یادآور امید، صلح و خوشبختی برای میلیون‌ها إنسان در أقصی نقاط گیتی است؛ صرف نظر از قومیت و دیدگاههای سیاسی یا مذهبی آنها.

نوروز بزرگداشت اعتدال، دوستی، روشنایی و زندگی است. پیام نوروز در جهان مملو از بحران کنونی بیش از هر زمان دیگری اهمیت می‌یابد؛ پیامی که با افراطی گری، تاریکی، تخاصم و تخریب مقابله می‌کند.

برگزاری جشن نوروز در سازمان ملل به منظور یافتن و تشویق اقدامات جمعی است که میان پیام بهار و سازمان ملل وجود دارد. امسال همزمانی مبارکی میان نوروز و برگزاری أجلاس جهانی مقام زن در سازمان ملل به وجود آمده است. زنان مهمترین نقش را در بزرگداشت نوروز إیفا می‌کنند، آن‌ها مهمترین محافظان میراث فرهنگی ارزشمند نوروز هستند که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

در زمانی که ارزش‌های اساسی انسانی نظیر تنوع فرهنگی، صلح و آشتی، حسن همجواری و همسازی با طبیعت و حفظ محیط زیست در معرض تهدید دائمی هستند، بیش از هر زمان دیگری نیاز به بزرگداشت و گرامی داشتن نوروز احساس می‌شود.

فرهنگ غنی نوروز و روح عمیق بهار در پهنه گیتی و در طول تاریخ به پرواز درامده و هرگز با هیچ فرمان منع مسافرتی قابل توقف نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار