تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ 4 کشته و دست‌کم 20 زخمی/ وضع مجروحان فاجعه‌بار است+ تصاویر

بر اثر حمله افرادی مسلح در نزدیک پارلمان انگلیس در لندن شماری زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، منابع خبری از تیراندازی نزدیک پارلمان انگلیس خبر می‌دهند.

تصویربردار خبرگزاری رویترز گفت: بر اثر این تیراندازی، دست‌کم 12 زخمی بر روی پل وست مینستر در خارج از پارلمان انگلیس رها شده‌اند.

این درحالی است که پیشتر یک مسئول پارلمانی از زخمی شدن دو نفر به ضرب گلوله در تیراندازی خارج پارلمان انگلیس خبر داد. در پی این تیراندازی، ساختمان پارلمان انگلیس بسته شد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان هم از بروز صدای مهیب در مقابل پارلمان انگلیس خبر داد.

شاهدان به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که نیروهای مسلح در مکان حاضر شده‌اند.

سی ان ان به نقل از یک عضو پارلمان انگلیس افزود، دو نفر خارج از ساختمان پارلمان انگلیس هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند. تدابیر شدید امنیتی در اطراف این ساختمان به اجرا گذاشته شده است.

پلیس انگلیس در توییتر اعلام کرد :« حدود ساعت دو و 40 دقیقه عصر، وقوع حادثه‌ای در پل وست مینستر گزارش شد. پلیس در محل این حادثه، که در آن از سلاح گرم استفاده شده است، حضور دارد.»   

بر اساس گزارش‌ها، دقایقی پس از حادثه تیراندازی بر روی پل وست مینستر، یک خودرو با سرعت زیاد به دیوار پارلمان برخورد کرد و پنج تن از رهگذران را زیر گرفت. تاکنون گزارشی از وضعیت مصدومان این حادثه منتشر نشده است.

برخی منابع خبری اعلام کردند فرد مهاجم از سوی پلیس هدف تیراندازی قرار گرفته است.

رویترز اعلام کرد: به درخواست پلیس انگلیس،‌ ایستگاه متروی خیابان منتهی به پارلمان انگلیس تعطیل شد.

اسکای نیوز گزارش داد 2 نفر در حمله نزدیک پارلمان انگلیس در لندن کشته شده‌اند. پیش از این منابع پزشکی اعلام کردند در جریان حمله به پارلمان انگلیس، یک زن کشته شد.

سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد ترزا می، نخست وزیر این کشور در سلامت کامل به سر می‌برد. وی از پاسخ به اینکه می در زمان وقوع این حادثه در کجا به سر می‌برده است، امتناع کرد.

«جرالد هووارث»، عضو پارلمان انگلیس، در گفتگو با سی ان ان از داخل ساختمان پارلمان انگلیس گفت: امروز مجلس عوام انگلیس جلسه داشت که رویداد امنیتی رخ داد. با اجرای تدابیر امنیتی، ما در داخل ساختمان مانده‌ایم. صداهای مهیبی از بیرون ساختمان پارلمان انگلیس به گوش می رسد. یکی از این صداها بسیار بسیار مهیب بود. ظاهرا فردی وارد محوطه ساختمان پارلمان شده بود که نیروهای امنیتی پلیس درمقابل او قرار گرفتند و تیراندازی‌هایی رخ داد. بالگردهای امدادی وارد محوطه فضای سبز ساختمان پارلمان شده‌اند. جلسه پارلمان به حال تعلیق درآمده است.

وی افزود: «هنوز معلوم نیست که تیراندازی امروز در مقابل ساختمان پارلمان انگلیس، رویدادی تروریستی بوده باشد. تدابیر شدید امنیتی در منطقه به اجرا گذاشته شده است. هنوز این ماجرا تمام نشده است. ما در داخل ساختمان هستیم. یک خودرو در مقابل ساختمان پارلمان انگلیس متوقف شده است و نیروهای امنیتی در اطراف آن حضور دارند.»

کوین برینان، عضو پارلمان انگلیس ، در گفتگو با سی ان ان از داخل ساختمان پارلمان انگلیس گفت: «وقتی رویداد امروز در بیرون ساختمان پارلمان انگلیس رخ داد ما در آستانه رای‌گیری بودیم. باوقوع این اتفاق، جلسه به حال تعلیق درامد و رئیس مجلس عوام به ما در این خصوص اطلاع رسانی کرد. ظاهرا یک فرد مهاجم به یکی از افسران پلیس در محوطه ساختمان پارلمان، با چاقو حمله کرده و او را هدف حمله قرار داده است. نیروهای امنیتی در این محل، فرد ضارب را هدف گلوله قرار دادند. رویداد دیگری هم رخ داده که به یک دستگاه خودرو در مقابل درهای ورودی اصلی این ساختمان مربوط است.»

اخبار لحظه به لحظه از حمله لندن را در اینجا مشاهده کنید:


۲۲:۴۱ پلیس انگلیس اعلام کرد در حمله امروز لندن، 4 نفر از جمله یک نیروی امنیتی و یک مهاجم کشته و 20 نفر نیز زخمی شدند.

۲۲:۳۳ منابع وابسته به دولت انگلیس اعلام کردند پلیس این کشور همچنان در جستجوی یک مظنون احتمالی در ساختمان پارلمان است.

۲۲:۲۶ رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه و در پی حمله نزدیک پارلمان انگلیس در لندن، هر گونه توسل به اقدامات خشونت‌‌آمیز را محکوم کرد.

۲۲:۲۳ منابع امنیتی انگلیس معتقدند با توجه به اینکه حادثه امروز در بیرون از پارلمان انگلیس در سالروز حادثه تروریستی بروکسل رخ داد، احتمال «تروریستی» بودن و عاملیت داعش در آن وجود دارد.

۲۱:۵۸منابع دیپلماتیک فرانسوی اعلام کردند در حمله نزدیک پارلمان انگلیس در لندن، 3 تبعه فرانسه نیز زخمی شدند.

۲۱:۵۷شبکه تلویزیونی العربیه در خبری از تشکیل جلسه اضطراری دولت انگلیس خبر داد. پس از وقوع تیراندازی در نزدیک ساختمان پارلمان انگلیس، هیئت دولت انگلیس تشکیل جلسه اضطراری می دهد. این جلسه با حضور ترزا می، نخست وزیر انگلیس، تشکیل می‌شود. 

۲۱:۵۱ «نیک رابرتسون» خبرنگار ارشد بین‌المللی شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی زنده از لندن به این شبکه گفت: «شمار بیشتری از آمبولانس‌ها وارد منطقه ای در لندن شده‌اند که تیراندازی در آنجا رخ داده است. شماری از مقامات بلندپایه پلیس در محل حاضر شده‌اند. محل تیراندازی به صحنه جرم تبدیل شده است و تدابیر امنیتی ویژه‌ای در آنجا به اجرا گذاشته شده است. اعضای پارلمان انگلیس در گروه‌های 20 نفری با تدابیر امنیتی از محل خارج می شوند. گفته می‌شود وضع زخمی‌ها در این ماجرا، فاجعه‌بار است.»

۲۱:۳۷ شهروند انگلیسی که در محل وقوع حادثه امروز لندن حضور داشت در گفتگو با شبکه سی‌ان ان گفت: امروز شاهد برخورد یک دستگاه خودرو به درهای ورودی ساختمان پارلمان انگلیس بودیم. بعد هم صدای تصادف اتوبوس را شنیدیم. بعد از آن، هیاهوی زیادی بوجود آمد و مردم درحال فرار بودند. فرد مهاجم به سمت دروازه ورودی ساختمان پارلمان رفت و به سمت یکی از نیروهای پلیس رفت و او را با ضربات چاقو هدف قرار داد. بعد از این اتفاق، افسران پلیس به سمت فرد مذکور رفتند و بعد هم صدای چندین تیراندازی شنیده شد. پنج نفر را دیدم که روی زمین افتاده بودند. وحشت زیادی بوجود امده بود. به نظرم، نیروهای پلیس با تیراندازی خود توانستند فرد مهاجم را از پای دربیاورند.

۲۱:۳۶ رئیس پلیس لندن اعلام کرد در حمله امروز این شهر، شماری از مردم از جمله چند افسر پلیس زخمی شده‌اند.

۲۱:۳۲ سی ان ان از حضور بالگردهای امدادی را در محل تیراندازی لندن خبر داد و آن را نشانه جدی بودن رویداد لندن توصیف کرد. 
سی ان ان افزود: پس از وقوع تیراندازی لندن در نزدیک ساختمان پارلمان انگلیس، شمار زیادی آمبولانس در محل حاضر شده‌اند. بالگردهای امدادی بر فراز منطقه نیز در حال گشت‌زنی هستند. حضور بالگردها در این محل نشانه جدی بودن مشکل و وخیم بودن وضع زخمی‌هایی است که در این تیراندازی‌ها زخمی شده‌اند. بالگردهای امدادی که در محوطه ساختمان به زمین نشسته‌اند، هنوز پرواز نکرده‌اند. بیمارستانهایی در اطراف این محل وجود دارد، اما هنوز مصدومان احتمالی به بیمارستان‌ها انتقال پیدا نکرده‌اند.


تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ دست کم 12 نفر زخمی شدند

تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ دست کم 12 نفر زخمی شدند

تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ دست کم 12 نفر زخمی شدند+ تصاویر

تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ دست کم 12 نفر زخمی شدند+ تصاویر

تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ دست کم 12 نفر زخمی شدند+ تصاویر

تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ دست کم 12 نفر زخمی شدند+ تصاویر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
حقشونه . وقتی رجوی و دار و دسته اش که پدر داعشه و رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس مجلس و هفده هزار نفر از ما رو کشته پناه میدن باس هزار برابر بدتر از اینا سرشون بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
صد در صد كار خودشونه
ميخوان خودشون رو قرباني نشون بدن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
بنظرمن مردم فقیروبدبخت انگلیس نبایدتاوان رژیم سلطنتی حاکم برلندن رابپردازند این حمله بایدمراکز نظامی وپلیس رژیم راهدف قرارمیدادتادرسی باشدبرای حاکمان انگلیس تادست ازحمایت ازتروریست رابردارند.البته من ازاین حمله حمایت نمیکنم امابهتر میتوانست جواب بگیرد............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
مرگ برانگلیس روباه مکار همدست امریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
دو حالت داره
اول اينكه كلش فيلمه واسه جنايتها و حمله هاي بعدي به مسلمانها در جهان
دوم اينكه حاصل زحمات خودشون در پرورش داعش نصيب خودشون هم شده كه در اينصورت ميگيم الحمدلله كه بي نصيب نموندن و ان شاء الله پر نصيب باشند
راستي اونهايي كه اروپا را بهشت مي دانند نظري ندارند؟!!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
با نزدیک شدن خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا و زمزمه جدایی اسکاتلند از انگلیس وشکست سخت داعش و حامیان آن در منطقه و بحث این روزهای منطقه پرواز ممنوع بر ای عراق و سوریه و کارهای کثیف دیگری که درآینده شاهد خواهیم بود و قربانی نشان دادن انگلیس (جالب اینکه تقریبا تمام کشورهای اروپایی از داعش ضربه خوردند غیر از انگلیس که جای شک داشت )از این روباه پیر هرچه بگویید بر می آید !!مگر یادتان رفته هنگام حمله به عراق در مترو لندن بمب گذاری شد و همه اذعان کردند کار سازمانهای جاسوسی انگلیس است برای همراهی انگلیس با آمریکار برای حمله به عراق بعد چه شد !!همش دروغ بود !!!!برای حمله به سوریه هم آمدند همین کار را بکنند ولی جواب نداد . حالا پیدا کنید پرتقال فروش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
با وجود اینکه از کشته شدن یک حیوان دلم واقعا به درد میاد ولی با تمام وجود اگر انگلیس با خاک یکسان بشه هیچ احساسی بهم دسن نمیده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
بزارین ترس ودلهره تو دل مردم انگلیس بیفته تا قدر دل مادران وبچه های بیگناه سوریه عراق یمن فلسطین را هم بفهمند تا وقتی گریه مظلومی را دیدند از صمیم قلب غصه بخورند تا ترزا می به عربستان جانی قوت قلب ندهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
در این دید و بازدید عید ناخودآگاه یاد امنیت کشور خودمون می افتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
من بیام دم در خونه م ترقه در کنم داعش مسئولیتشو قبول میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
اونایی که میگن خداروشکر عقل در سر ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
خوب ی نفر مشروب خورده اومده همه رو بسته به رگبار فردا میگن داعشی باید به سوریه حمله کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
چاه مکن بهر کسی اول خودت بعد کسی
این تازه اولشه روزی میرسه که مردم بیگناه قربانی جاه طلبی تمام جهان خواران میشن
مرگ بر دولت کثیف انگلیس
آخرین اخبار