مدیر کل هواشناسی استان بوشهر؛

حجم بارش های سال 95 خوب بود ولی خشکسالی پابرجاست

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به بارش باران در روزهای آینده، گفت: با وجود این که میزان حجم بارش ها در سال 95 خوب بود، ولی خشکسالی در این استان همچنان ادامه دارد.

حجم بارش های سال 95 خوب بود ولی خشکسالی پابرجاستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع خدایی درباره اعلام بارندگی برای استان بوشهر از فردا و احتمال سیل گرفتگی و طغیان رودخانه ها گفت: از فردا به تدریج سامانه بارشی وارد استان بوشهر می شود و اوج این بارندگی ها صبح شنبه و بعد از ظهر یکشنبه هفته آینده است. بارندگی ابتدا از شمال استان شروع می شود و پس از آنها جنوب استان نیز بارانی می شود. به تدریج طبق پیش بینی ها بیشتر مناطق استان بوشهر بارانی خواهند بود. این بارندگی ها همرا با رگبار و رعد و برق است و در برخی از نقاط احتمال ریزش تگرگ وجود دارد. 

وی افزود: با توجه به این که در فصل گرما هستیم و این امکان وجود دارد که بارش به صورت نقطه ای و ناحیه ای در یک منطقه تشدید پیدا کند، این احتمال وجود دارد که برخی از رودخانه های فصلی یک مقدار آب بیشتری را منتقل کنند. به همین دلیل از مسافران نوروزی و کسانی که با این مناطق آشنا نیستند، احتیاط های لازم را مد نظر قرار دهند. میزان بارش در روزهای آینده به احتمال زیاد بالای 20 میلیمتر است و ممکن است این میزان تا 80 میلیمتر نیز برسد ولی به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که در چه مناطقی بارش زیاد است و در چه مناطقی بارش کم. 

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در پایان گفت و گو و در پاسخ به این که میزان بارش در سال 95 نسبت به سال های گذشته چه تغییراتی کرده بود، تاکید کرد: همانطور که می دانید، ما در جلسات متعدد با مسوولان مختلف اعلام کردیم که پاییز خشکی در راه داریم و متاسفانه پیش بینی ما درست بود و این اتفاق افتاد. ولی اگر بخواهیم میزان حجم بارش ها حساب کنیم، بارش هایی که در زمستان آمد به اندازه بارش دو تا سه سال استان بوشهر بود. البته در آن دو روزی که بارش شدید باران باعث وقوع سیل در استان بوشهر شد، این آب ها، آب های بارشی محسوب نمی شدند و بیشتر خطرساز بودند. به طور کلی، استان بوشهر کماکان تحت تاثیر خشکسالی است و بعید می دانم که این خشکسال در سال جدید به اتمام برسد. در کل شرایط بارش در سال 95، یک ایهام ایجاد کرده است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.