تا 10 فروردین ماه؛

برگزاری نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی در بهبهان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان از دایر بودن نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی این شهرستا از یکم تا 10 فروردین سال96 خبر داد.

برگزاری نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی در بهبهانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ کبری ابوعلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان با اشاره به اجرای طرح نوروزگاه در این شهرستان با هدف معرفی آیین ها و سنت های باستانی نوروز در این منطقه به مردم و میهمانان نوروزی بیان داشت: برگزاری آیین تحویل سال در امام زاده حیدر و برپایی سفره هفت سین محلی بهبهان از جمله برنامه های نوروزگاه این شهرستان بود.

وی افزود: همچنین به رسم هر ساله بازار محلی عیدیا در منطقه بی بی خدیجه بهبهان دایر شد تا مردم به ویژه کودکان بتوانند عیدی های خود را از این مکان تهیه کنند، در تلاشیم این حرکت مردمی را که قدمتی دیرینه دارد ثبت ملی کنیم.

ابوعلی تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی و نمایشگاه عرضه صنایع دستی در رشته های سفال، جاجیم، چرم، گلیم بافی و معرق کاری، عرضه غذاها و شیرینی های محلی، اجرای موسیقی سنتی و بازیهای محلی از دیگر برنامه ها به مناسبت نوروز ۹۶ است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.