دانستی های خودرو؛

آشنایی با کوپه ی لوکس بریتانیایی

بنتلی کانتیننتال سوپر اسپرتس یکی از سریع ترین کوپه های بازار خودرو همچنین به تناسب سرعت خیرکننده خود از قیمتی سرسام آور میان خودرو های لوکس و اشرافی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان وجود اسپویلر بزرگ روی صندوق و خروج آتش از لوله ی اگزوز هنگام معکوس کشیدن دنده ها از مواردی نیست که انتظار آن از یک بنتلی برود در حالیکه اگر این خوش چهره اشرافی بیشینه ی سرعت 336 کیلومتر در ساعت که صفر تا صد آن تنها در 3.5 ثانیه است آنوقت وجود موارد یاد شده دور از ذهن نخواهد بود.



مسولان این کارخانه لوکس از دهه‌ی ۲۰ عوام را با کلمه سوپر اسپرتس آشنا و ارایه‌ی آن در محصولاتشان این کلمه را در ذهن‌ها حک کرده اند سپس در سال ۲۰۰۹ پیشوند کانتینال را چاشنی سوپراسپرتس کردند در سال ۲۰۱۷ هم از نمونه‌ی کانتینال سوپراسپرتس رونمایی کردند.

در این روز‌ها که خودرو هایی با موتور‌های کم حجم توربو انقلابی را در صنعت خودرو سازی و پیشرانه‌ها به پا کرده اند نام بنتلی با موتور‌های ۱۲ سیلندری آرایش w. عجین شده است، پیشرانه‌های قدرتمندی که با اشتراک فولکس واگن و در پرونده‌ی سوپراسپرتس با افزایش اندازه‌ی توربو‌ها و به روز رسانی خنک کننده‌های توربو، توانسته اند ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۱۷ نیوتن متر گشتاور را از ۶ هزار سی سی حجم موتور خارج کنند.

بهره گیری از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز به سامانه AWD تن‌ها گزینه‌ی روی میز یود که به صورت استاندارد ۶۰ درصد گشتاور را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. 



نمای بیرونی و داخلی بنتلی

وجود اسپویلر و دیفیوزر در عقب که با فلسفه‌ی نزدیک‌تر شدن عقب خودرو در سرعت‌های بالا جهت افزایش ایمنی از عمده مشخصه‌های این خودروی بریتانیایی با رینگ‌های ۲۱ اینچی است حضور سپرهای فیبرکربنی جلو و عقب به همراه اسپلیترهای جلو (تقسیم کننده‌های هوا) و با دو ورودی هوا روی در پوش‌های موتور و پس زمینه مشکی از دیگر تغییرات نمای بیرونی بنتلی است.

نمای داخلی ذات لوکس و اشرافی این خودرو را با جزییات خاص خود معرفی می‌کند به طوری که با سه طرح و جنس متفاوت متاثر از لطافت و هنر بریتانیایی قابل سفارش است و یکی از آپشن‌های قابل توجه طراحی کابین به سفارش و سلیقه مالک به دست کمپانی MULLIER است که در نوع خود کم نظیر و القا کننده روح اشرافی این کمپانی خودرو سازی می‌شود.



بنتلی کانتیننتال سوپر اسپرتس انگلیسی با قیمت سرسام آور ۲۹۷ هزار دلار به بازار عرضه شد همچنین این کمپانی این خودرو را با کلاس بدنه‌ی CONVERTIBLE هم در بازار عرضه کرده که افراد با پرداخت هزینه بیشتر و صرف نظر شتاب ۳. ۵ ثانیه‌ای مالک این کوپه‌ی لوکس سریع خواهند شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
تشکر از اطلاعات خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
گزراش جالبی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
هر چی مقایسه میکنم میبینم هنوز نتونستن به پراید برسن
آخرین اخبار