بازسازی موصل و الانبار 50 میلیارد دلار هزینه دارد

نخست وزیر عراق گفته است بازسازی موصل و الانبار 50 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندسی گراهام سناتور آمریکایی گفت: نخست وزیر عراق معتقد است بازسازی الانبار و موصل 50 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.
 
نخست وزیر عراق، که در واشنگتن بسر می‌برد در نشست کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضدداعش گفت: من امیدوارم که بر سر ارائه تعریف مشترکی از تروریستی بودن گروهک داعش و دیگر گروه‌های مشابه به توافق برسیم.
 
درست نیست که اگر داعش علیه من اقدام کرد آن را تروریستی به شمار بیاورم و اگر در مناطق دیگر مرتکب اقدام تروریستی شد آن را تروریستی به شمار نیاورم. ما تلاش می کنیم با فساد مبارزه کنیم؛ زیرا اهمیت مبارزه با آفت فساد کمتر از تروریسم نیست.

وی گفت: نیروهای حشدالشعبی (نیروهای بسیج مردمی) بر اساس قانون، تحت مدیریت فرماندهی کل نیروهای مسلح یعنی نخست وزیر است. حشدالشعبی بخشی از نیروهای نظامی عراق و تابع قوانین مربوط به آن است.
 
این نیروها به اعتبار آنکه نظامی هستند نباید در امور سیاسی مداخله کنند. گروه‌های فعال سیاسی که سلاح در اختیار دارند نباید در انتخابات مداخله کنند. باید نیروهای نظامی را از فعالان سیاسی جدا کرد. هیچ سلاحی نباید خارج از چارچوب کشور وجود داشته باشد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار